×
آخرین اخبار

پیام مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن روز مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 11643
  • ۱۳۹۷-۰۳-۰۵
  • 612 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز از مسجدسلیمان، به مناسبت سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیام تبریکی صادر نمود .  وی که شرکت متبوعش میراث دار تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت است در پیام خود آورده است : برگ های تقویم به […]

    پیام مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مناسبت فرا رسیدن روز مسجدسلیمان

    به گزارش دیدگاه نیوز از مسجدسلیمان، به مناسبت سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پیام تبریکی صادر نمود . 
    وی که شرکت متبوعش میراث دار تاریخ ۱۱۰ ساله صنعت نفت است در پیام خود آورده است : برگ های تقویم به سرعت ورق می خورد و دوباره ۵ خرداد که روزی شکوهمند و به یاد ماندنی در تاریخ پر فراز و نشیب این مملکت است فرا می رسد . ۵ خرداد ۱۲۸۷ روزی است که برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از مدت ها تلاش و در حالی که امید تیم اکتشافی به نا امیدی گراییده بود مته حفاری سنگ بستر میدان « نفتون » را شکافت و نفت با جهشی چند ده متری از دکل چاه شماره یک فوران کرد . با این اتفاق مهم ، نفت بعنوان کلید توسعه و سنگ بنای صنعتی شدن و دروازه ورود مدرنیته به ایران گشت . 
    در ادامه ی پیام مهندس قباد ناصری آمده است : در حالیکه ۱۱۰ سال از آن روزگار می گذرد ، همچنان نفت محور و شاکله ی اصلی توسعه اقتصادی و منبع عمده تأمین نیازهای ارزی کشور است به گونه ایکه از آن بعنوان لوکوموتیو توسعه و شتاب اقتصادی کشور یاد می شود . در این تاریخ پر فراز و نشیب اتفاقات بسیاری رخ داده ولی مهمترین آن را می توان در ملی شدن صنعت نفت و قطع دست بیگانگان در مدیریت و تصمیم گیری صنعت نخست کشورمان برشمرد . به یمن این اتفاق مبارک و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، کلیه ی امور صنعت نفت از اکتشاف و حفاری تا بهره برداری و پالایش و صادرات در اختیار نیروهای توانمند ایرانی است . 
    مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در انتهای پیام خود می افزاید : با پاسداشت زحمات و خدمات همه تلاشگران صدیق این عرصه و گرامی داشت یاد و نام شهدای گرانقدر صنعت نفت ، فرا رسیدن یکصد و دهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت و روز مسجدسلیمان را گرامی داشته و این مناسبت را به کارکنان پرتلاش شرکت ملی نفت ایران و هموطنان و هم استانی ها و همشهریان گرامی ام تبریک و تهنیت عرض 
    نموده و برای همگان سربلندی و موفقیت را آرزومندم . 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *