×
آخرین اخبار

پوتین در دیدار با رئیسی: روابط ایران و روسیه در تمام بخش ها در حال توسعه است

  • کد نوشته: 95019
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۴
  • 215 بازدید
  • تهران – خبر روز – ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با آیت الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود با بیان اینکه تنظیم توافقنامه “راهبردی” همکاری های تهران و مسکو در مراحل نهایی قرار دارد، تصریح کرد:روابط ایران و روسیه در تمام بخش ها در حال توسعه است.

    پوتین در دیدار با رئیسی: روابط ایران و روسیه در تمام بخش ها در حال توسعه است

    به گزارش دیدگاه نیوز، تارنمای خبرگزاری ریانووستی امروز خبر داد که ولادیمیر پوتین و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان دیدار کردند.
    به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین گفت که روابط ایران و روسیه در تمامی بخش ها در حال توسعه بوده و کار بر روی توافقنامه همکاری های دوجانبه که روابط دوجانبه را به سطح جدیدی ارتقا می دهد نزدیک به اتمام است.
    پوتین در این دیدار گفت:  هر آنچه لازم است برای عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای انجام می دهیم؛ آخرین تشریفات باقی مانده است. وی ضمن تقدیر از آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب گفت که حمایت ایشان موجب شده تا بسیاری از پروژه های مشترک ایران و روسیه پیشرفت کند. وی ابراز علاقه کرد که روسیه در آینده نیز از پشتیبانی مقام معظم رهبری برخوردار باشد.
    پوتین با بیان اینکه تجارت بین روسیه و ایران در سال گذشته ۸۱ درصد و در ۵ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: یک هیئت از روسیه با حضور نمایندگان ۸۰ شرکت بزرگ روسی هفته آینده عازم ایران خواهد شد.
    به گفته رئیس جمهوری روسیه، هفته آینده هیأتی پرشمار از مقام های روس به همراه نمایندگان ۸۰ شرکت این کشور به ایران سفر خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد که ماه مه گذشته (اواسط بهار) نیز هیأت پرشماری از مقام های روس به ایران سفر کرده و از سطح توسعه بخش فن آوری های پیشرفته ایران ابراز شگفتی کرده بودند.
    وی خطاب به آیت الله رئیسی گفت: راستش را بخواهید انتظار چنین چیزی را نداشتند. ما و من به شخصه به شما در این زمینه تبریک می گوئیم. پوتین گفت: پیوندهای بین منطقه ای در حال توسعه است. ما در عرصه بین المللی فعالانه مشغول همکاری و در بسیاری موارد مواضعمان نزدیک بوده یا به قول دیپلمات ها با یکدیگر انطباق دارند.
    رئیس جمهوری روسیه در این دیدار قول داد که هر چه در توان دارد برای عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای انجام دهد. پوتین گفت: آخرین تشریفات باقی مانده و ایران به این سازمان بین المللی بزرگ، مهم و مقتدر خواهد پیوست و همگی ما از این موضوع بسیار خوشحالیم.  

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *