×
آخرین اخبار

پمپئو: مذاکرات بین الافغانی دوحه تاریخی و دشوار است

  • کد نوشته: 35225
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۲
  • 554 بازدید
  • وزیر امور خارجه آمریکا که عازم قطر شده است، درباره مذاکرات دولت افغانستان و طالبان اظهار داشت که این مذاکرات تاریخی و دشوار است.
    پمپئو: مذاکرات بین الافغانی دوحه تاریخی و دشوار است

    وزیر امور خارجه آمریکا که عازم قطر شده است، درباره مذاکرات دولت افغانستان و طالبان اظهار داشت که این مذاکرات تاریخی و دشوار است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که شنبه در مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه شرکت خواهد کرد. وی اظهار داشت که مذاکرات بین‌الافغانی در قطر تاریخی و در عین حال دشوار است.

    پمپئو اظهار داشت: «انتظار داریم صبح شنبه، نخستین بار پس از دو دهه، افغان‌ها را دور میز مذاکره ببینیم. گفتگو‌های آن‌ها در مورد اینکه چگونه کشورشان را به جلو سوق دهند، شاید دؤشوار باشد.»

    وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی در قطر به جنگ در افغانستان پایان دهد. این بیانیه از دولت افغانستان و طالبان خواسته بود تا با انعطاف گام‌های عملی برای موفقیت مذاکرات بین‌الافغانی بردارند.

    گفتنی است که دولت افغانستان و طالبان اعلام کرده‌اند که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه شنبه ۲۲ سنبله/ شهریور آغاز خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *