×
آخرین اخبار

پرورش ماهیان سردآبی در اندیکا و ایذه

  • کد نوشته: 39225
  • ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • 489 بازدید
  • معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: پرورش ماهیان سردآبی استان در ۲ شهر اندیکا و ایذه انجام می‌شود. به گزارش دیدگاه نیوز، ماهیان پرورشی از لحاظ دامنه تحمل دمایی به ۲ گروه سردآبی و گرمابی تقسیم می‌شوند. ماهیان سردآبی در دمای ۱۸-۱۲ درجه سانتیگراد و ماهیان گرمابی در دمای ۲۷-۲۰ درجه سانتیگراد بهترین رشد را […]

    پرورش ماهیان سردآبی در اندیکا و ایذه

    معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: پرورش ماهیان سردآبی استان در ۲ شهر اندیکا و ایذه انجام می‌شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، ماهیان پرورشی از لحاظ دامنه تحمل دمایی به ۲ گروه سردآبی و گرمابی تقسیم می‌شوند. ماهیان سردآبی در دمای ۱۸-۱۲ درجه سانتیگراد و ماهیان گرمابی در دمای ۲۷-۲۰ درجه سانتیگراد بهترین رشد را دارند.

    کوروش میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما در زمینه پرورش ماهیان سردآبی استان گفت: بهترین روش پرورش ماهیان سردآبی به صورت آبراهه‌ای در کانال‌های بتنی با سیستم آب جاری است.

    او با اشاره به میزان پرورش ماهیان سردابی خوزستان در سال ۹۸ بیان داشت: پارسال ما موفق شدیم یکهزار تن ماهی را به روش سردآبی در دمای بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد پرورش دهیم.

    میرزایی با بیان اینکه پرورش این نوع ماهی در اندیکا و ایذه صورت می‌گیرد، افزود: فعالیت مجتمع بزرگ قزل آلا در اندیکا و مزرعه‌های روستای سادات حسینی و شیوند در ایذه منجر به اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر شد.

    معاون آبزی پروری شیلات خوزستان ادامه داد: دمای منبع یا چشمه پرورش ماهیان سردآبی ثابت بوده و همین امر باعث شد برداشت در تمامی فصل‌های سال انجام شود، اما عمده برداشت آن در زمستان صورت می‌گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *