×
آخرین اخبار

پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسعه شهرستان شوشتر را به دنبال دارد

  • کد نوشته: 24912
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۵
  • 1306 بازدید
  • محمدباقر عباسی – دیدگاه نیوز / پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان و نهادها، یکی از راه ‌های تأمین درآمد شهرداری ها برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصادی شهرها میباشد. لذا باید دانست برخورداری شهروندان از امکانات و فضاهای عمومی شهری مستلزم پرداخت به موقع عوارض به شهرداری‌ است شهروندان، هر […]

    پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسعه شهرستان شوشتر را به دنبال دارد

    محمدباقر عباسی – دیدگاه نیوز / پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان و نهادها، یکی از راه ‌های تأمین درآمد شهرداری ها برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصادی شهرها میباشد.

    لذا باید دانست برخورداری شهروندان از امکانات و فضاهای عمومی شهری مستلزم پرداخت به موقع عوارض به شهرداری‌ است شهروندان، هر ساله میزان عوارض تعیین شده برای واحدهای مختلف مسکونی، تجاری و صنعتی را در قالب قبوض پرداختی، دریافت می کنند که می بایست تا تاریخ مشخص شده نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

    متاسفانه در شهرستان بی ‌توجهی به پرداخت به موقع عوارض، مشکلاتی را برای متولیان خدمت رسانی در شهر یعنی شهرداری ، ایجاد کرده است.

    میزان رضایت و یا نارضایتی شهروندان از خدمات شهری، به میزان درآمد شهرداری ها و پرداخت به موقع عوارض بستگی دارد زیرا شهرداری به عنوان یک نهاد خصوصی می بایست با کسب درآمد و صرف آن به عنوان هزینه‌ های پاکسازی خیابان‌ ها و معابر، جمع ‌آوری، حمل و دفن زباله، خدمات آتش نشانی، آسفالت و سنگفرش و نیز ساخت، گسترش و نگهداری بوستان ‌ها و فضای سبز اقدام کند.

    علاوه بر عوارضی که از سوی شهرداری ها به املاک مسکونی و تجاری تعلق می گیرد، مالکان خودروها نیز ملزم به پرداخت عوارض می باشند که متاسفانه این موضوع نیز در زمانی محقق می شود که بر اساس یک عادت اجتماعی و بی توجهی، مالکین خودرو ها تنها در زمان خرید و فروش خودروی خود، به این امر اقدام می کنند.

    رابطه شهروندان و شهرداری یک رابطه دو سویه است چرا که برای توسعه شهری باید هزینه شود و این هزینه را شهروندان پرداخت می‌ کنند و منابع پروژه‌ های شهری عمدتاً از سوی مردم تامین می ‌شود.
    بنابراین چنانچه این عوارض به موقع پرداخت شود، توسعه شهری به سرعت و در حد مطلوب اتفاق خواهد افتاد.

    درآمدهای پایدار شهرداری نیز به طور معمول از محل عوارض کسب می‌ شود و شهرداری با خلاقیت ‌های مدیریت شهری، منابع عوارض را به سمت سرمایه ‌گذاری و توسعه شهری سوق می ‌دهد. با این کار، در آینده وابستگی به عوارض کم تر شده و سرعت توسعه و بهره‌ وری بیشتر می‌ شود.

    در پایان باید گفت : پرداخت نکردن به موقع عوارض شهری، سبب ایجاد اختلال در روند اجرای طرح‌ های عمرانی و شهرسازی می ‌شود لذا از شهروندان و کسبه خواستاریم با پرداخت به موقع و منظم عوارض، این نهاد را برای خدمات رسانی بیشتر، یاری نمایند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد باقر عباسی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *