×
آخرین اخبار

پرتفوی سهامداران خرد بیمه می‌شود؟

  • کد نوشته: 102806
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۷
  • 196 بازدید
  • عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تصمیماتی همچون بیمه دارایی‌ها و پورتفوی سهامداران خرد بیشتر جنبه کاهش ریسک و اطمینان بخشی دارد.

    پرتفوی سهامداران خرد بیمه می‌شود؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار ضمن تببین شرایط امروز بازار بورس گفت که تصمیماتی همچون بیمه دارایی‌ها و پورتفوی سهامداران خرد بیشتر جنبه کاهش ریسک و اطمینان بخشی دارد البته که باید با درنظر گرفتن متغیرهایی همچون کاهش نرخ بهره در جهت افزایش اقبال برای خرید سهام حرکت کرد.

    ایسنا نوشت، مجتبی توانگر در ارزیابی از وضعیت فعلی بازار بورس اظهار کرد: وضعیت فعلی بورس از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی متغیرهای اقتصاد جهانی مانند نرخ بهره و تورم که در اقتصادهای پیشرو افزایشی است و دوم نرخ کامودیتی‌ها که در ماه‌های اخیر کاهشی بوده است.

    رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس ادامه داد: علاوه بر متغیرهای جهانی، نرخ سپرده‌های بانکی افزایش پیدا کرده و به تبع آن نرخ اوراق و اسناد خزانه هم زیاد شده که باعث کاهش اقبال به سهام شده است.

    توانگر درباره اینکه آیا همچنان بازار سهام ارزنده است گفت: در صنایع پیشرو با فرض ثبات سایر شرایط رقابتی، همچنان قیمت‌های فعلی ارزندگی دارد.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصمیمات اخیر دولت و شورای عالی بورس برای بیمه دارایی‌ها و پورتفوی سهامداران خرد و تاثیر آن در رونق بازار بورس بیان کرد: این تصمیمات بیشتر جنبه کاهش ریسک و اطمینان بخشی دارد اما باید متغیرهای اصلی مثل نرخ بهره کاهش پیدا کرده تا اقبال به خرید سهام افزایش یابد.

    ۱- مجموع تعهدات بیمه‌ای یا بیمه نامه‌های معتبر یک شرکت بیمه، در تمام رشته‌ها یا یک رشته معین از فعالیت‌های بیمه‌ای را پرتفوی آن شرکت می‌گویند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.