×
آخرین اخبار

پای صبحت های چهره از یاد رفته هلال احمر آذربایجان

  • کد نوشته: 46386
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۳
  • 743 بازدید
  • رسول شکرپور از مربیان خوش چهره آتیه فوتبال آذربایجان میهمان خبر روز بود. حاصل گفت و گوی ما با این چهره از یاد رفته هلال احمر آذربایجان را در ادامه بخوانید
    پای صبحت های چهره از یاد رفته هلال احمر آذربایجان

    لطفا خودتان را بطورمختصرمعرفی نمائید؟

    رسول شکر پور هستم کارمند جمعیت هلال احمر معاونت امداد و نجات استان آذربایجان شرقی. ۴۶ سال سن دارم و متاهل هستم. مدت ۱۲ سال هم هست که با هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی همکاری می کنم.

    ازچه سالی وارد عرصه ورزش شدید؟

    بنده از ۱۵ سالگی فوتبال را از زمین های خاکی تبریز، (توحید در رشدیه) شروع کردم و درتیم های مختلف باشگاهی فعالیت داشتم. مدت ۱۲سال هم است که بعنوان مربی در رده جوانان فعالیت می کنم. همچنین مربی مدارس فوتبال هلال احمر نیز هستم. مربیگری حرفه ای فوتسال مربی و سرپرست فوتبال و فوتسال هلال احمرآذربایجان شرقی را نیز در پرونده کاری ام دارم.

    در عرصه مربیگری فوتبال چه دوره هایی را پشت سر گذاشته اید.

    مدارک مربیگری D و C آسیا، دوره های آموزشی حرفه ای مدارس فوتبال، بدنسازی فوتبال، آموزش دروازه بانی، مدیریت درفوتبال را اخذ کرده ام.

    آیا در دوران ورزشی خودتان افتخارات و مقامی کسب نموده اید؟

    بله هم به عنوان مربی وهم به عنوان بازیکن مقام هایی کسب نموده ام. به عنوان بازیکن در سال ۷۷ در تیم کبریت سازی مقام اول مسابقات کارگری استان را کسب کردم. یک سال بعد پیشنهاد مربیگری درتیم آنتالیا اسپور ترکیه را داشتم اما به دلایلی نتوانستم با آنها همکاری کنم. عنوان بهترین بازیکن لیگ هلال احمر کشور در سال ۸۵ را کسب کردم. عنوان نایب قهرمانی جوانان هلال احمر در لیگ کشوری طی سال های ۸۴،۸۶،۸۷ و قهرمانی لیگ تبریز و استان در دسته های ۳ و۲و ۱ از دیگر افتخارم هستند. صعود به لیگ برتر فوتسال کشور بعنوان مربی و سرپرست در سال های ۸۲،۸۳،۸۷ را نیز در کارنامه کاری ام دارم. مقام قهرمانی شنای کارکنان و نجاتگران در منطقه شمالغرب کشور و چندین مدال در المپیاد کشوری را دارم.

    از تشکیل تیم جوانان هلال احمر که تیم بسیار موفقی بود برایمان صحبت کنید.

    در سال۷۹ آقای علمی هم بعنوان معاونت امداد و نجات هم و مسئول کمیته ورزش هلال احمر استان آذربایجان شرقی حضور داشتند. با تست گیری از بازیکنان جوان (آزاد و امدادگر) تیم جوانان هلال احمر با سرپرستی ایشان و مربیگری اینجانب در هلال احمر را تشکیل دادیم. از این تاریخ، فعالیت مان در رشته فوتسال به صورت رسمی کلید خورد و در مسابقات لیگ تبریز از این تیم رونمایی شد. در سال ۸۳ در المپیاد کشوری دانشگاه های سراسری تبریز، تیم جوانان فوتسال هلال احمر تبریز مقام قهرمانی را کسب کرد؛ در دیدار فینال حریفی را شکست دادیم که سه بازیکن ملی پوش داشت. بعد از موفقیت در المپیاد، در سال ۸۴ نیز به مقام اول دست یافتیم و درمسابقات لیگ مابین تمام شهرستان ها مقام اول را کسب کرده و به مسابقات کشوری راه یافتیم.

    آینده این تیم چه شد؟

    این تیم جوان و پرانرژی که از دل امدادگران، نجاتگران و جوانان بومی تبریز تشکیل یافته بود درسال۸۶ به مسابقات دسته دوم صعود کرد. تعدادی ازبازیکنان تیم هلال احمر در آن مقطع به تیم های دیگر نقل مکان کردند که دلیل آن عدم حمایت مسئولین جمیعت مرکز بود. به این ترتیب تیمی که زحمت بسیار تشکیل داده بودیم در نهایت امتیازش به فروش گذاشته شد. بعد از آن تنها در بخش سازمانی جوانان و تیم کارمندی به کار خود ادامه دادیم. لازم به ذکر است که تعدادی از بازیکنان این تیم به تیم هایی چون دبیری، گسترش و…رفتند.

    از دیگر رشته های ورزشی فعال هلال احمر برایمان صحبت کنید.

    با حمایت های دکتر محمدی، مدیرعامل ورزش دوست ، حاج رحیم علمی معاون امداد و نجات و مسئول ورزش هلال احمر و پیگیری و همراهی همه جانبه مهندس احمدی معاونت وقت سازمان جوانان تیم های متعددی از اعضای جوانان وامداد، خواهران و برادران از سطح پایه تشکیل شده و به لیگ برترصعود کردند. تیم کاراته و تکواندوی خواهران یک دوره قهرمانی و چندین نائب قهرمانی در کارنامه اش داشت. تیم های بسکتبال، تنیس روی میزو تعدای از رشته های دیگر همواره جزو ۳ تیم برتر ایران بودند. همچنین در ورزش برادران به غیر از فوتسال، بوکس، کیک بوکسینگ، والیبال، بسکتبال، دومیدانی، تنیس روی میز و تکواندو نیز هرساله موفقیت های زیادی رقم زده و مقام های کشوری برای استان آذربایجان شرقی به ارمغان آوردند.

    مختصری در مورد مسابقات تخصصی امداد و نجات توضیح دهید؟

    در اردوگاه چاف شمال مسابقات بین استان های سراسر کشور بین امدادگران و نجاتگران در رشته های مختلف ازجمله مسابقات تخصصی آوار، جاده، کوهستان، سیلاب و… برگزار می شد که تیم نجاتگران استان آذربایجان شرقی در این مسابقات در رقابت های تخصصی آوار ۳ بار مقام دوم و چندین بار مقام سوم را کسب کردند. در مسابقات کوهستان چندین بار به عنوان بهترین تیم و مقام دوم و سوم دست یافتند و در رشته تخصصی سیلاب یک بار اول، دو بار دوم و سه بار مقام سوم را کسب کردند.

    به عنوان صحبت پایانی اگر حرفی باقی مانده بفرمایید.

    در پایان مصاحبه جا دارد از زحمات شبانه روزی آقایان علمی، مهندس احمدی، مرحوم نخعی و کلیه مربیان و سرپرستان و بازیکنان مان تقدیر و تشکر نمایم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *