×
آخرین اخبار

وعده خوشحال کننده نهاوندیان درباره نرخ دلار

  • کد نوشته: 13557
  • ۱۳۹۷-۰۷-۱۵
  • 505 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود. محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که چه میزان ارز به بازار ترزیق شده که موجب کاهش نرخ دلار و یورو شد؟ گفت: […]

    وعده خوشحال کننده نهاوندیان درباره نرخ دلار

    دیدگاه نیوز/ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود.

    محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که چه میزان ارز به بازار ترزیق شده که موجب کاهش نرخ دلار و یورو شد؟ گفت: آن چیزی که مهم‌تر از ترزیق ارز به بازار بوده و موجب کاهش قیمت ارز شده است، احساس حضور بانک مرکزی است. وی ادامه داد: سفته‌بازانی که توان محدودی دارند، اگر احساس کنند بانک مرکزی با توان و اختیارات کامل سه قوه در بازار حضور دارد و اولا، شفاف‌سازی می‌کند یعنی نرخ‌سازی‌ها و بازارسازی‌های کاذب را افشا خواهد کرد و ثانیا، هم در عرصه عرضه و هم در عرصه تقاضا حضور دارد و اجازه نوسان‌های غیرواقعی را نخواهد داد، نفس این احساس بیشتر از میزان ارز تزریق شده موثر است.

    معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌تان از پایین آمدن نرخ ارز تا چه اندازه است؟ اظهار داشت: حتما قیمت ارز به یک نرخ واقعی متعادلی خواهد رسید که خیلی کمتر از نرخ‌هایی است که در موردش لفظ رد و بدل می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *