×
آخرین اخبار

وظیفه بسیج رسانه در جهاد تبیین مهم و خطیر است

  • کد نوشته: 90402
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • 512 بازدید
  • جانشین فرمانده سپاه عاشورا در بسیج اقشار وظیفه بسیج رسانه را در جهاد تبیین مهم و خطیر دانست.
    وظیفه بسیج رسانه در جهاد تبیین مهم و خطیر است

    به گزارش دیدگاه نیوز، حسن صفدری در جمع خبرنگاران با اشاره به هجمه دشمنان، نقش بسیج رسانه را تبیین دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی و گسترش فرهنگ انقلابی برشمرد.

    وی تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ جهادی و گسترش فرهنگ عاشورا را از دیگر ابعاد جهاد تبیین در راستای گام دوم انقلاب خواند و افزود: تحقق گام دوم انقلاب در واقع حرکت به سوی مردم سالاری دینی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

    صفدری در ادامه شکل گیری بسیج در اقشار مختلف را راهبردی برای ساختار و هویت اقشار مختلف مردم عنوان و بیان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب این شکل گیری برای هم افزایی بیشتر اقشار مهم است.


    وی اضافه کرد: ستاد تخصصی بسیج محلی برای راهبری اقشار مختلف بسیج است که یکی از ماموریت های عمده و اساسی ستاد راه اندازی مجامع بسیج با حضور صاحبنظران، نخبگان و خواص و متخصصان بسیج و انقلاب است.

    صفدری ادامه داد: هر شهرستان یک مجمع دارد که در مجموع ۲۳ مجمع در شهرستان ها و یک مجمع عالی بسیج مستقر در استان به عنوان اتاق های فکر و اندیشه و هدایت این امر مهم را بر عهده دارند.


    جانشین فرمانده سپاه عاشورا در بسیج اقشار رصد و بررسی وضعیت، احصای مسائل اساسی و اولویت دار استان در گروه های تخصصی مختلف، استخراج راه حل و کمک به حل مسایل احصا شده را از ماموریت های مجامع بسیج برای گفتمان سازی، مطالبه گری، تعامل، و هم افزایی با ظرفیت های موجود حاکمیتی برشمرد.

    صفدری یکی دیگر از ماموریت های ستاد تخصصی بسیج اقشار راه اندازی مجموعه های هیات اندیشه ورز در لایه های گوناگون بسیج نام برد و ادامه داد: هیئت اندیشه ورز، جمعی از خبرگان فکری، علمی و راهبردی در راستای تحقق اهداف بسیج برای فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری معاونت ها و سازمان های بسیج است.

    وی افزود: رویکرد اصلی هیئت اندیشه ورز تحول و استحکام بخشی بسیج و نقش افرینی اثر بخشی بسیج  در موضوعات مربوطه است که وظیفه آن تولید ایده، فکر و مشارکت در برنامه های سالانه و پنج ساله، تحلیل وضعیت بسیج استان و احصای مسایل اساسی و اولویت دار و ارائه راهکار و همچنین هدایت و غنابخشی به محتوا و فعالیت های و برنامه های بسیج است

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *