×
آخرین اخبار

وزیر خارجه آمریکا: به اعمال فشار بر تهران ادامه می دهیم

  • کد نوشته: 20364
  • ۱۳۹۸-۱۱-۲۳
  • 468 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از راشاتودی، در پی خشم مقامات واشنگتن از اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره تحقیقاتی ظفر به فضا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از این اقدام تهران وعده داد که آمریکا اجازه نخواهد داد عملیات‌های پرتاب ماهواره از سوی ایران ادامه یابد! در واقع، پرتاب ماهواره ظفر […]

    وزیر خارجه آمریکا: به اعمال فشار بر تهران ادامه می دهیم

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از راشاتودی، در پی خشم مقامات واشنگتن از اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره تحقیقاتی ظفر به فضا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از این اقدام تهران وعده داد که آمریکا اجازه نخواهد داد عملیات‌های پرتاب ماهواره از سوی ایران ادامه یابد!

    در واقع، پرتاب ماهواره ظفر بهانه‌ای به دست مقامات واشنگتن داد تا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران- که آمریکا در سال ۲۰۱۸ بطور یکجانبه از آن خارج شد- انتقاد کنند.

    مقامات آمریکا مدعی شدند که پرتاب این ماهواره از سوی ایران دلیلی کافی برای پافشاری واشنگتن جهت دستیابی به اهداف خود در قبال تهران است.

    پمپئو در بیانیه‌ای که متعاقب پرتاب ماهواره ظفر منتشر شد، ادعا کرد: «هر پرتابی، چه ناموفق و چه موفق، به ایران اجازه می‌دهد که تحت پوشش یک برنامه صلح آمیز فضایی بتواند در استفاده از این فن آوری ها به سود برنامه‌های هسته‌ای خود تجربه کسب کند».

    وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: «و به این دولت که حامی اصلی تروریسم است نباید اجازه توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک داده شود».

    وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که آمریکا «به اعمال فشار سنگین بر رژیم [ایران] برای تغییر در رفتارش ادامه می‌دهد»

    گفتنی است که یکشنبه گذشته ایران ساعاتی پس از رونمایی از یک فروند موشک بالستیک جدید، یک ماهواره تحقیقاتی را با هدف گردآوری تصاویر هوایی از زمین برای کمک به مطالعات زلزله نگاری پرتاب کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.