×
آخرین اخبار

وزیردفاع اوکراین: ۴ سامانه موشکی از آمریکا دریافت کردیم

  • کد نوشته: 99424
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 147 بازدید
  • تهران – خبر روز –  وزیر دفاع اوکراین سه شنبه شب اعلام کرد که این کشور ۴ واحد از سامانه موشکی هیمارس از آمریکا دریافت کرده است.

    وزیردفاع اوکراین: ۴ سامانه موشکی از آمریکا دریافت کردیم

    به گزارش دیدگاه نیوز از الجزیره، «الکسی رزنیکوف» گفت: ۴ واحد دیگر از سامانه موشکی HIMARS از آمریکا وارد اوکراین شد.

    سامانه موشکی «هیمارس» (HIMARS)، محصول شرکت آمریکایی لاکهید مارتین، یک راکت‌انداز  سبک است که می‌تواند همزمان ۶ موشک هدایت‌شونده ۲۲۷ میلیمتری را پرتاب کند.  

    این در حالی  است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش تر در یک مکالمه تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به او قول ارسال یک سیستم دفاع هوایی پیشرفته را داده بود.

    پیش از این نیز «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفته بود که برلین اولین سامانه از چهار سامانه پدافند هوایی پیشرفته IRIS-T را در روزهای آینده به اوکراین تحویل خواهد داد تا به این کشور از حملات پهپادها کمک کند.

    روسیه پس از ضمیمه کردن کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ شروع به احداث پل کریمه کرده بود. از این پل بر روی تنگه کرچ، به ویژه برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش روسیه استفاده می‌شود.

    حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد. این انفجار، منجر به آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود شد. پل «کرچ» نماد الحاق کریمه به روسیه تلقی می‌شود.اهمیت این پل از منظر نمادین و نیز لجستیکی سبب شده تا تحلیلگران این انفجار را یکی از تحولات سرنوشت‌ساز در مسیر درگیری های اوکراین بدانند.

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این انفجار را تروریستی اعلام کرد و گفت: سرویس‌های ویژه اوکراین، عاملان این حمله تروریستی بودند.

    رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز اوکراین را مسئول این حمله عنوان کرد و افزود: تعدادی از افرادی که در این انفجار دست داشتند شناسایی شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *