×
آخرین اخبار

وزنه بردار زن ۴۰ ساله در رویای ششمین المپیک!

  • کد نوشته: 108934
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۵
  • 141 بازدید
  • یک وزنه بردار زن اهل پاپوآ گینه نو به دنبال این است که حضور در ششمین بازی های المپیک خود را تجربه کند.

    وزنه بردار زن ۴۰ ساله در رویای ششمین المپیک!

    دیکا توآ وزنه بردار زن اهل پاپوآ گینه نو با حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا تلاش می کند تا در ششمین المپیک خود شرکت کند. تاکنون هیچ وزنه بردار مرد یا زن نتوانسته اند در شش المپیک شرکت کنند.  

    توآ که دو فرزند (پسر ۱۶ ساله و دختر ۱۲ ساله) دارد، در المپیک های ۲۰۰۰سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته است.

    این وزنه بردار در قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که نخستین گزینشی المپیک پاریس نیز است، در گروه C دسته ۴۹ کیلوگرم زنان وزنه زد که با رکورد ۱۶۵ کیلوگرم اول شد. البته او به دنبال این نیست که از طریق رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را بگیرد بلکه می‌خواهد سهمیه قاره اقیانوسیه را به دست آورد و در این صورت در ۴۰ سالگی در المپیک پاریس وزنه می زند.

    این وزنه بردار در پاسخ  به این پرسش که چه چیزی در این سال ها برایش سخت تر بوده است؟ گفت: باشگاه زیادی برای ریکاوری نبود. بخش سخت بعد از تمرین، استفاده از کیسه های یخ، نشستن در حمام سرد یا رفتن برای شنا است چون شما نمی خواهید در زمستان ملبورن در دریا باشید!

    این وزنه بردار پس از بازگشت از کلمبیا، چند هفته‌ای را در پاپوآ گینه نو سپری می‌کند و سپس در ژانویه با خانواده به ملبورن می‌رود تا با کوفا(مربی اش) برای مسابقات گزینشی بیشترآماده شود. پسرش پائول، وزنه بردار نیست اما دخترش آنیگوا اخیرا در ۱۲ سالگی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد.

    توآ در مورد دخترش گفت: او به نت بال، دو و میدانی و وزنه برداری علاقه دارد، بنابراین ما پیش می رویم تا ببینیم که کدام رشته ورزشی را بیشتر دوست دارد.

    او در المپیک های توکیو و آتن پرچمدار کشورش نیز بوده است. یک جایگاه در استادیوم هوبرت موری در پایتخت پاپوآ گینه نو نیز به نام او نام گذاری شده است.

    این وزنه بردار می توانست در المپیک ریو هم شرکت کند اما برای گذراندن وقت بیشتر با فرزندانش استراحت کرد و تلاشی برای کسب سهمیه المپیک انجام نداد. او در سال ۲۰۱۳ زمانی که به بیماری سل مبتلا شد نزدیک به مرگ بود و مجبور شد نزدیک به چهار ماه را در بیمارستان باشد.

    توآ در پاسخ به این پرسش که وزنه بردار بودن و مادر بودن به طور هم زمان سخت نیست؟ گفت: مادر بودن و وزنه‌بردار بودن در یک زمان سخت است، اما نمی‌دانم چه زمانی در وزنه برداری متوقف خواهم شد چون وزنه برداری در خون من است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *