×
آخرین اخبار

ورود سامانه جدید بارشی از ۵ آذر به کشور

  • کد نوشته: 44382
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۲
  • 495 بازدید
  •  به گزارش دیدگاه نیوز؛ معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد.   محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی […]

    ورود سامانه جدید بارشی از ۵ آذر به کشور

     به گزارش دیدگاه نیوز؛ معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد.
     
    محمد اصغری، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال شرق و شرق کشور، سواحل شمالی، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران و وزش باد داریم و به تدریج از میزان بارش ها در مناطق مذکور کاسته می‌شود.
    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.
    وی افزود: روز آینده در ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه سوم آذر در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، جنوب شرق کشور و هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم که در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است؛ روز سه شنبه چهارم آذر نیز همین شرایط در مناطق مذکور به صورت بارش پراکنده ادامه دارد.
    وی افزود: از روز چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت وارد شمال غرب و غرب کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری این سامانه فعال‌تر می‌شود و گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور و بخش هایی از شمال شرق را در بر خواهد گرفت و پیامد ورود این سامانه بارش برف و باران و وزش باد و در مناطق جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.
    اصغری گفت: امروز شمال و مرکز خلیج فارس و دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد شدید، مواج است.
    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده با توجه به وزش باد شدید دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.
    وی اظهار کرد: امروز در نوار جنوبی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید داریم و دوشنبه بعد از ظهر تا فردا شب در سواحل خزر به ویژه شرق مازندران و گلستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
    اصغری گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در سواحل خزر و اردبیل بین ۵ تا ۷ درجه خواهد بود و از پنج شنبه تا جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهیم داشت.
    معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.
    اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *