×
آخرین اخبار

وحیدی وزیر کشور وارد بندر شیرینو شد | آنچه در سفر وریز کشور به شیرینو گذشت

  • کد نوشته: 119333
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • 90 بازدید
  • با استقبال ابراهیم بهمنی رئیس شورای اسلامی بخش سیراف، احمد وحیدی وزیر محترم کشور بعنوان نماینده رئیس جمهور به بندر شیرینو سفر کرد؛ بیش از یک ساعت از نقاط مختلف بندر شیرینو بازدید میدانی داشت و به بررسی و ارزیابی مسائل شهری،اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی پرداختند.

    وحیدی وزیر کشور وارد بندر شیرینو شد | آنچه در سفر وریز کشور به شیرینو گذشت

    با استقبال ابراهیم بهمنی رئیس شورای اسلامی بخش سیراف، احمد وحیدی وزیر محترم کشور بعنوان نماینده رئیس جمهور به بندر شیرینو سفر کرد؛ در این سفر وزیر کشور به همراهی رئیس شورای بخش سیراف از نقاط مختلف بندر شیرینو (گشت در شیرینو،بازدید از اسکله صیادی، بازدید از حریم شصت متری در شیرینو و ….) بازدید کرد.

    اسکله صیادی بندر شیرینو

    دکتر وحیدی با حضور در جمع صیادان شیرینویی مشکلات صید و صیادی را از زبان مردم شنید.

    بهمنی، رئیس شورای اسلامی بخش سیراف با گلایه مندی از وضعیت اسکله فرسوده اظهار داشت: اسکله صیادی شیرینو نیازمند توسعه و لایروبی می باشد.

    وی گفت:بیشتر مردم بندر شیرینو صیاد هستند و از این راه معیشت زندگی خود را تأمین می‌کنند متاسفانه با پر شدن اسکله زندگی صیادان با مشکل مواجه کرده است.

    بهمنی اظهار کرد: لایروبی به تنهایی مشکل را رفع نمی‌کند زیرا اسکله فرسوده است، اکثر لنج‌داران بندر شیرینو به دلیل نداشتن اسکله مناسب جهت ورود لنج، لنج‌های خود را در اسکله‌های بندر نخل تقی، عسلویه و یا کنگان رها می‌کنند که متاسفانه هیچ وقت احساس امنیت ندارند. هزینه برداشت طرح و مطالعات توسط صیادان با هزینه شخصی پرداخت شده است.

    او ادامه داد:  اما تاکنون متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات جهت توسعه اسکله هیچ اقدامی صورت نگرفته است اسکله نیازمند به توسعه و لایروبی می باشد.

     

    مرکز جامع سلامت بندر شیرینو

    رئیس شورای بخش سیراف گفت: چرا به ناراحتی مردم در خصوص حذف طبقه سوم و حذف یک آسانسور در پروژه مرکز جامع سلامت شیرینو توجه نمی شود؟

    بهمنی از وضعیت تخصیص اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گلایه کرد و گفت: بندر شیرینو در استان بوشهر به عنوان بزرگترین روستای جنوب کشور با جمعیتی بیش از ۱۷ هزار نفر در بسیاری از زمینه ها محروم می باشد.

    همچنان او ادامه داد: بی توجهی به خواسته مردم سبب اعتراضاتی شده است و مسوولان امر باید از اعتبارات شهرستانی، اعتبارات استانی، اعتبارات مسئولیت های اجتماعی (۱۳۷۷میلیارد تومان)، اعتبارات محرومیت زدایی (۵۱۱ میلیارد تومان) ، اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی ۴ شهرستان جنوبی (۲۳۰ میلیارد تومان) و سایر اعتبارهای که می شود برای این مرکز جامع سلامت تخصیص داد کمک کنند.

     

    ارتقاء دهستان شیرینو به شهر

    ابراهیم بهمنی با اشاره به جمعیت ۱۷ هزار نفری دهستان شیرینو و کمبود امکانات و نیروی انسانی برای خدمات دهی به ساکنان آن اظهار کرد: چنین جمعیتی در یک محدوه امکان ندارد که با دهیاری به شکل مناسب و در شان مردم اداره شود.

    او با بیان اینکه بیش از ۲۲ شهر استان بوشهر جمعیتی کمتر از روستای شیرینو دارند، اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای این روستا مردم آن نیازمند هستند که خدمات خود را در حد شهرداری و نه دهیاری دریافت کنند.

    بهمنی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ شیرینو همچنان نام روستا را یدک می‌کشد، اما از ۲۲ شهر استان بوشهر بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر است. اگر بخواهیم با سرشماری کنونی در نظر بگیریم بزرگ‌تر بودنش به بیش از ۲۵ شهر خواهد رسید.

    او اضافه کرد: با توجه به وسعت و جمعیت روستای شیرینو، یکی دیگر از امتیازات مهمی که در صورت تبدیل این روستا به شهر می‌تواند داشته باشد، استفاده از اعتبارات استانی مانند تملک دارایی است که می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها کمک کند.

    رئیس شورای بخش سیراف با بیان اینکه شیرینو در دل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد و میزبان صنعت عظیم نفت و گاز و پتروشیمی است اما این موضوع تنها به افزایش جمعیت این روستا منجر شده و تاثیری در توسعه و افزایش رفاه ساکنان آن نقشی نداشته است.

     

    آلودگی تنها سهم مردم از صنعت

    بهمنی در ادامه بازدید دکتر وحیدی از شرکت های مستقر در شیرینو گفت: بیش از بیست شرکت پتروشیمی و فازهای نفت و گاز در شیرینو هتل و مهمانسرا دارند که اکثر پرسنل عسلویه در این بندر سکونت دارند، ولی متاسفانه شرکت نفت و گاز تا کنون ریالی به این دهستان کمک نکرده است، شرکت های پتروشیمی کمک های قطره چکانی کرده اند،و این باعث گلایه مندی شدید مردم شده است.

     

    حریم شصت متری سواحل بندر شیرینو

    با حضور دکتر وحیدی در شرکت پازارگاد در محدوده حریم شصت متری ابراهیم بهمنی گفت: صنعت باید پیشرو در اجرای دستورات دولت باشد، ولی متاسفانه با حضور صنعت بیش از بیست سال است محدوده و حریم شصت متری دریا از دسترس مردم خارج شده است،و امیدوار هستیم با حضور دکتر وحیدی و دستورات لازم به صنایع جهت بازگشایی حریم شصت متری صادر شود.

     

    خطوط ارتباطی ، شیرینو نیازمند فیبرنوری می باشد

    رئیس شورای بخش سیراف در مطالبات خود به وزیر کشور خواستار فیبرنوری شد و گفت: سرقت کابل‌های ارتباطی در بندر شیرینو باعث مشکلات متعددی برای استفاده اهالی شده است که انتظار می‌رود نسبت به طرح جدید نوسازی خطوط به صورت فیبر نوری اقدام شود.

    برخی از مردم بیش از یک سال و برخی بیش از دوسال از خطوط ثابت بی بهره مانده اند،و لازمه رفع مشکل مردم این دهستان برقراری فیبرنوری برای مردم است.

    رئیس شورای بخش سیراف تاکید کرد: این در حالیست که مسئولان انتظامی استفاده از فیبرهای نوری (دفن کابل) و کابل‌های خودنگهدار را گامی مؤثر در کاهش این قبیل سرقت‌ها می‌دانند.

     

    عملکرد بسیار ضعیف صنایع در پارس جنوبی برای استخدام جوانان بومی‌

    بهمنی گفت: بیکارهای شهرستان‌های جنوبی بسیار بالا است و همین تعدادی هم که جذب شده‌اند ۹۰ درصد به صورت پیمانکاری و روزمزد مشغول به کار شده‌اند، در اکثر تبدیل وضعیت‌ها و قرارداد مستقیم شدن‌ها، بومیان منطقه دیده نمی‌شوند.

    بهمنی با اشاره به وعده دولت در وعده گره گشایی و جلوگیری از رانت و پارتی از وزیر کشور درخواست بررسی تبدیل وضعیت های شرکت های مستقر در منطقه کرد و گفت : در شرکت های مستقر در منطقه تبدیل وضعیت از پیمانکار به کارفرما بررسی کنید ، اغلب فامیل ها و بستگان مدیران ارشد صنعت و یا استفاده از رانت و پارتی بوده،رانت در ساده ترین معنا، سوء استفاده از فرصت ها و امکانات جامعه است، هیچ شایسته سالاری و هیچ نگاهی به نیروی توانمند بومی نشده است.

    بهمنی از وزیر کشور تقاضا کرد:  از ظرفیت و توانمندی های جوانان تحصیل کرده در بخش صنعت و  برای ارتقای کیفیت تولید بیشتر استفاده کنید.

    وی با بیان اینکه لازمه همدلی و تعامل و پیوند مستحکم بین مردم و صنعت گفت: صنعت با احترام به مردم بومی امنیت خود را باید برقرار کند، کما که تاکنون همینطور بوده است.

     

    گازرسانی به دو روستای لاور ده و گل

    بهمنی با اشاره به یکی از مطالبات مردم در بخش سیراف اظهار داشت:روستای «لاور ده» از توابع شهرستان کنگان با جمعیتی بالغ بر۸۰۰ نفر و «لاور گل» با جمعیتی بالغ بر۵۰۰ نفر در ۱۴ کیلومتری عسلویه بر روی نقشه هوایی واقع شده اما این روستاها از ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی و اشتغال محر‌وم مانده است.

    متاسفانه این دو روستا لاور ده و لاور گل از توابع شهرستان کنگان در دل قطب گازی کشور یعنی پارس جنوبی ، با فاصله کمتر از ۳ کیلومتر هوایی به مجتمع های گازی عسلویه قرار دارد، خطوط انتقال گاز زیادی از کنارشان رد شده و به سراسر ایران گاز رسانی شده است. ولی مردم این روستا از نعمت گاز بی بهره مانده اند.

    در چند سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۸ هزار روستا در کشور از نعمت گاز بهره مند شده اند، دور از انصاف است مردم روستاهای که در دل آلودگی فلرهای عسلویه نفس می کشند از این نعمت بی بهره باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “وحیدی وزیر کشور وارد بندر شیرینو شد | آنچه در سفر وریز کشور به شیرینو گذشت”

    1. ناشناس گفت:

      سلام علیکم
      الحمدالله رب العالمین به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولتی انقلابی و تابع ارزشهای آن امروز یک جوان روستایی که پرورش یافته در دامن همین ارزشها و امکانات علمی کشور عزیزمان است با اعتماد به نفس کامل مقابل وزیر کشور نشسته و حقوق مردمش را مطالبه می کند ، ممنونیم از حسن توجه جناب وحیدی .
      آفرین میگم به آقای بهمنی که اقداماتشون باعث خیر و برکات برای تمام شهرستانه ، اجرکم عندالله و سپاس بسیار.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *