×
آخرین اخبار

واکنش یک امام‌ جمعه به خودسوزی فرزند شهید

  • کد نوشته: 75165
  • ۱۴۰۰-۰۷-۳۰
  • 417 بازدید
  • امام جمعه قلعه رئیسی گفت: نهادهای فرهنگی در استان ناکارآمد هستند.
    واکنش یک امام‌ جمعه به خودسوزی فرزند شهید

    به گزارش دیدگاه نیوز،حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با انتقاد از خودسوزی یک جوان در جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: نهادهای فرهنگی در این استان ناکارآمدند برنامه های صوری و کاغذی و بی محتوا و صرفا گزارش‌دهی بلای نهادهای فرهنگی شده است و واقعیت این است که آنچه در کف خیابان ها و مناطق مشهود است ضعف باورهای دینی و اعتقادی بعضی از نسل جوان است علت اصلی خودکشی ها و خودسوزی ها ضعف باورهای دینی و اعتقادی و تبعیض و بی عدالتی و استخدام های قومی و قبیله ای و نا امیدی است.

    صلواتی گفت: باید یک کارگروه حقیقت یاب و پژوهشگر به منظور درمان در سطح استان متشکل از دفتر نماینده ولی فقیه در استانداری و دادگستری و دانشگاه و حوزه های علمیه تشکیل شود و علت خودکشی ها و خودسوزی ها را بررسی کنند مثلا به صورت صنفی دانش‌آموزانی که در این سالها به عمر خویش با خودکشی و خود سوزی  پایان دادند را بررسی کنند  ببیند علت حادثه چی بود؟ آیا می شد از این اتفاقات پیشگیری کرد؟میزان نقش نهادهای خدمت رسان و  فرهنگی مثل کمیته امداد و بهزیستی وآموزش و پرورش وسازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی وحوزه های علمیه و حوزه های مقاومت  بسیج  و اداره اوقاف و خانواده و جامعه را مشخص کنند آن موقع باید خیلی‌ها عزل شوند و خیلی‌ها هم محاکمه شوند.

    وی ادامه داد: باید بررسی شود اگر دانش آموزی از سر کلاس درس و مدرسه به خانه می رود و دست به خودکشی میزند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اینجا هم جان یک انسان موضوع و مسئله است پیشنهاد می دهم وزارت آموزش و پرورش هم به این مسئله ورود کند و باید  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پاسخگو باشد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در چاروسا و  زیلایی و دیشموک چه عملکردی دارد؟ چه کاری انجام داد ؟برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی چه کمک هایی با این مناطق محروم نموده است که از وجود بعضی از نهادهای فرهنگی محروم هستند؟  چند مرتبه از این مناطق بازدید نموده است؟ آیا نمی توانستید در این مناطق حداقل یک مرکز مشاوره راه اندازی کنید؟آیا نمی توانستید راهکارهای مناسب مقابل با آسیب‌های اجتماعی را چاره اندیشی کنید؟ آیا نمی‌توانستید فعالان فرهنگی و جهادی و دینی را حمایت کنید؟ برای مسئله خودکشی ها و خودسوزی ها باید کار کارشناسی و اصولی صورت

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *