×
آخرین اخبار

واکنش گروسی به ساخت موشک‌های هایپرسونیک ایران

  • کد نوشته: 105012
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • 129 بازدید
  • مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد ساخت موشک‌های هایپرسونیک ایران، نگرانی‌ها درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

    واکنش گروسی به ساخت موشک‌های هایپرسونیک ایران

    به گزارش دیدگاه نیوز، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد ساخت موشک‌های هایپرسونیک ایران، نگرانی‌ها درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

    مهر به نقل از رویترز، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اعلام خبر دست‌یابی ایران به ساخت و تولید موشک‌های بالستیک هایپرسونیک (فراصوت) مدعی شد «ساخت موشک‌های بالستیک هایپرسونیک ایران، نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای کشور را تشدید می‌کند»

    وی در حاشیه نشست آب‌وهوایی COP27 در شرم‌الشیح مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: می‌بینیم که همه این اعلام‌ها توجه‌ها را افزایش می‌دهد، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد، توجه‌ها به برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

    سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران از ساخت موشک بالستیک هایپر‌سونیک پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آن‌ها را هدف قرار دهد.

    وی افزود: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

    سردار حاجی زاده تصریح کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.