×
آخرین اخبار

واکسن روسی کرونا تا دو ساعت دیگر به تبریز می‌رسد

  • کد نوشته: 53692
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۱
  • 974 بازدید
  • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسن روسی کرونا تا دو ساعت دیگر به تبریز می‌رسد.
    واکسن روسی کرونا تا دو ساعت دیگر به تبریز می‌رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، دکتر عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان قطب و محل توزیع واکسن روسی کرونا تعیین شده است که البته در مورد سایر واکسن‌ها مانند واکسن هپاتیت و واکسن آنفولانزا نیز چنین است.

    وی اضافه کرد: دانشگاه زنجان، واکسن‌ها را از دانشگاه تهران گرفته و سهمیه دانشگاه‌های شمال غرب کشور اعم از زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی امروز تحت تدابیر امنیتی لازم، توزیع می‌شود؛ دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسن‌ها را تحویل گرفته و تا حدود دو ساعت دیگر به مقصد می‌رسد.
    وی خاطرنشان کرد: واکسن‌ها پس از رسیدن به تبریز به بیمارستان امام رضای این شهر منتقل شده و اولین تزریق واکسن کرونا بعد از ظهر امروز در این بیمارستان، آغاز می‌شود.
    دکتردرستی با بیان اینکه نیروهای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی کار تزریق واکسن کرونا را انجام خواهند داد و هم اکنون در بیمارستان امام رضا مستقر هستند، خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری واکسن‌ها خاص بوده و باید در فریزر و در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه زیر صفر نگهداری شود که این امکانات در مرکز آموزشی درمانی امام رضای تبریز وجود دارد.
    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اولویت تزریق واکسن کرونا در ابتدا با کادرهای آی‌سی‌یو بوده و حدود ۵۰۰ نفر از کادر آی سی یو در استان در دو فاز واکسینه می‌شوند و فاز اول آن امروز بیست و یکم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: هر ویال از واکسن روسی کرونا در فاز اول برای پنج نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به گران بودن واکسن‌کرونا و  امنیتی بودن این موضوع هر ویال از این واکسن دارای کد رهگیری ۲۰ رقمی بوده و اطلاعات آن در سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد و قابل رهگیری است.
    دکتر درستی متذکر شد: تمامی تدابیر و شرایط برای تزریق واکسن کرونا اعم از شرایط نگهداری، نحوه تزریق و حتی دفع پسماند آن بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و  دستورالعمل‌های کشوری اندیشیده شده و آموزش‌های لازم در این مورد ارائه شده است.
    وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های کرونا هر دو هفته یک بار، فاز به فاز وارد می‌شوند و اولویت تزریق بر اساس دستورالعمل کشوری خواهد بود.
    وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: تعدادی از افراد از داخل دانشگاه کاندیدا شده‌اند و واکسن کرونا به آن‌ها تزریق خواهد شد که برخی از آن‌ها نمادین هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *