×
آخرین اخبار

هیچ دانش آموز عشایری در شرایط کرونا از آموزش محروم نیست

  • کد نوشته: 49582
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۵
  • 360 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز ، حبیب مهدوی، با اشاره به اینکه مدارس عشایر در اکثر مناطق استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش‌ترین مدارس عشایر استان در شهرهای خداآفرین، کلیبر، اهر، هوراند، چاراویماق، میانه و سراب مستقر هستند. وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۸۵۰ دانش آموز عشایر در سراسر استان […]

    هیچ دانش آموز عشایری در شرایط کرونا از آموزش محروم نیست

    به گزارش دیدگاه نیوز ، حبیب مهدوی، با اشاره به اینکه مدارس عشایر در اکثر مناطق استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش‌ترین مدارس عشایر استان در شهرهای خداآفرین، کلیبر، اهر، هوراند، چاراویماق، میانه و سراب مستقر هستند.

    وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۸۵۰ دانش آموز عشایر در سراسر استان ما مشغول تحصیل هستند، گفت: امکانات دانش آموزان از نظر تجهیزات آموزشی و فضای آموزشیِ لازم و ضروری، از میانگین استانی کمتر است.

    رئیس آموزش و پرورش عشایر استان آذربایجان شرقی، اقدامات لازم برای مقابله با کمبود امکانات و ارائه خدمات بهتر برای دانش‌آموزان این مناطق را برشمرد و افزود: تلاش برای جذب خیرین برای کمک به دانش آموزان نیازمند و شرکت در امر مدرسه سازی، استفاده از مشارکت‌های مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های اداره کل آموزش وپرورش استان، دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در این راستا صورت گرفته تا ظرفیت آموزشی و پرورشی مدارس عشایر ارتقا یابد.

    وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش نرخ پوشش تحصیلی در مناطق عشایری استان هستیم، ابراز داشت: انسداد مبادی بیسوادی، جلوگیری از ترک تحصیل و تکرار پایه و همچنین کیفیت بخشی آموزشی، اولویت‌های ما در ارتقای سطح علمی جامعه عشایری استان است.

    مهدوی، ضروری‌ترین نیازهای آموزش و ‌پرورش عشایر برای نزدیک شدن به عدالت آموزشی را یادآور شد و گفت: تهیه و تأمین وسایل کمک آموزشی، رسیدگی به دانش آموزان نیازمند جهت تهیه گوشی هوشمند یا تبلت، تهیه تجهیزات و ملزومات آموزش هوشمند از قبیل کامپیوتر لپ تاپ، چاپگر، اسکنر، دستگاه کپی و پروژکتور و بورد هوشمند برای مدارس عشایر از ضروریات مدارس عشایر استان است.

    وی با تاکید بر اینکه معتقدم اگر دولتمردان به اساسنامه آموزش و پرورش عشایر توجه داشته باشند اکثریت مشکلات دراین حوزه مرتفع می‌شود، خاطر نشان کرد: مشکلات جامعه عشایری باید به صورت جدی پیگیری شود و ظرفیت آموزشی مدارس عشایر برای پرورش این نسل از جوانان و نوجوانان کشور مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس آموزش و پرورش عشایر استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بر اساس اطلس «دسترسی دانش آموزان به آموزش»، در نقاط عشایر استان در شرایط کرونایی، هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نیست، ابراز داشت: با توجه به شرایط، همه دانش آموزان عشایری که در سن تحصیل هستند حتی در شرایط کرونایی هم تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

    وی با بیان اینکه اکثر مدارس عشایری با دانش آموزان زیر ده نفر بصورت حضوری و با رعایت دستورالعل های بهداشتی در کلاس‌ها حضور دارند، اضافه کرد: تعدادی ازطریق شبکه شاد، بسته‌های آموزشی و درس‌نامه ونیز از طریق تلویزیون آموزش‌های لازم را می‌بینند. هیچ دانش آموز عشایری در شرایط کرونا از آموزش محروم نیست و صددرصد تحت پوشش آموزشی ما هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *