×
آخرین اخبار

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
هیچ دانش آموزی خارج از چرخه تعلیم و تربیت نخواهد بود

  • کد نوشته: 72979
  • ۱۴۰۰-۰۶-۳۰
  • 273 بازدید
  • مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: هدف ما این است که هیچ دانش آموزی حتی در دورترین نقطه استان، خارج و دور از چرخه تعلیم و تربیت نباشد.
    هیچ دانش آموزی خارج از چرخه تعلیم و تربیت نخواهد بود

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: باوجود رضایت مندی از حوزه پرورشی استان که موجب رضایت خلق خدا نیز است،نارسایی هایی نیز در این حوزه داریم که سعی در رفع این نارسایی ها و خدمت بیشتر به مردم هستیم همانطور که اقدامات معاونت پرورشی استان شاخص دیگر استان ها است.

    مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: امسال اول مهر ماه پیش دبستانی ها در جشن شکوفه ها و دیگر مقاطع تحصیلی سوم مهر ماه سال تحصیلی را در سه مسیر حضوری، مجازی، ترکیبی آغاز خواهند کرد و با برنامه ریزی های انجام شده و تصمیمات ستاد ملی کرونا و شورای عالی آموزش و پرورش از اول آبان ماه شاهد شروع فیزیکی مدارس خواهیم بود.مدارس روستایی با تراکم کمتر از ۵۰ نفر،و حداکثر ۱۰ نفر در کلاس به صورت حضوری سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

    وی ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانش آموزی حتی در دورترین نقطه استان، خارج و دور از چرخه تعلیم و تربیت نباشد.روش تدریجی در بازگشایی مدارس هدف اصلی ماست.زیرا سلامت همکاران و دانش آموزان بسیار مهم است.

    پاشایی خاطرنشان کرد: در ادبیات مدیریتی سیستم ها، توسعه بسیار مهم است و در این میان توسعه منابع انسانی مهمترین مورد در دنیاست. مرکز ثقل توسعه‌ی یک سیستم انسان است.در خوزه آموزش و پرورش هم موضوع و هم مخاطب انسان است. در این سیستم باید توسعه در منابع انسانی واقعی اتفاق بیفتد.

    پاشایی ضمن اشاره به نقش معاونین پرورشی در ادارات نواحی و مناطق گفت:در زمان کمبود منابع مالی تنها چیزی که می تواند موج آفرینی کند، انسان است. توانمند سازی نیروی انسانی برای مقابله با مشکلات توسط معاون پرورشی ناحیه یا منطقه بعد از تشخیص باید انجام گیرد.در مناطقی که معاونین پرورشی نو آوری و خلاقیت و ابتکار داشته باشند ، می توانند ماموریت های خود را به صورت دقیق انجام دهند.

    وی افزود: بروز شدن و مقاومت نشان دادن در مشکلات اوج عملکرد معاونت پرورشی است.افزایش کیفیت و بهره وری می تواند با این کار انجام گیرد.بازی اول همه حوزه ها به ویژه پرورشی، توسعه منابع انسانی و توجه به آن است.

    پاشایی با تاکید بر تربیت عملی دانش آموزان گفت: تاثیر عمل از گفتار بسیار مهم تر است.تنها نقطه ای که در چندین سال اخیر جای خالی اش در آموزش و پرورش کشورمان احساس می شود، الگو سازی است.که نشان می دهد در تربیت عملی دقت کافی را نداشته ایم. اگر اسطوره های کشورمان را الگوی فرزندان نکنیم، کشور به سوی نابودی پیش خواهد رفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *