×
آخرین اخبار

هوای اصفهان ناسالم است

  • کد نوشته: 85106
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۳
  • 484 بازدید
  • شاخص کیفی هوای امروز کلانشهر اصفهان با وجود قطعی هفت ایستگاه پایش، با میانگین ۱۱۸ همچنان وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می دهد.

    هوای اصفهان ناسالم است

    به گزارش دیدگاه نیوز، کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های احمدآباد با شاخص ۷۹، باهنر با شاخص ۷۱، پروین با شاخص ۸۰، رودکی با شاخص ۶۵، فرشادی با شاخص ۶۷، فیض با شاخص ۶۱، در وضعیت (زرد) قابل قبول است.

    محمود مزارع می‌گوید شاخص کیفی هوا در خیابان استانداری با میانگین ساعتی ۴۱۵ در وضعیت خطرناک قرار گرفته است، همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با ۱۱۸ و ورزشگاه میثاق با ۱۰۶ AQI وضعیت نارنجی ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و هفت ایستگاه پایش در خیابان‌های انقلاب، رهنان، میرزا طاهر، دانشگاه، باغ غدیر، کاوه و جی قطع است.

    به گفته او امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سجزی با شاخص ۱۲۸ ناسالم برای گروه‌های حساس، شاهین شهر با شاخص ۷۱ و مبارکه با شاخص ۶۹ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

    شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

    شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *