×
آخرین اخبار

هند در جهنم کرونا

  • کد نوشته: 58501
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
  • 260 بازدید
  •  بسیاری در هند به اشتباه می‌پنداشتند که ویروس همه گیر کرونا را شکست داده‌اند، اکنون در بیمارستان‌ها تخت خالی و اکسیژن وجود ندارد و فضای کافی برای دفن و یا سوزاندن قربانیان این بیماری نیز پیدا نمی شود.
    هند در جهنم کرونا

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از ایرنا  برای اولین بار از زمان شیوع ویروس مهلک کرونا، شمار روزانه مبتلایان در این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

    بنابر اعلام وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۱۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، در این کشور ثبت شده که بالاترین آمار ابتلای روزانه به این ویروس در هند است.

    حدود شش روز است که هند روزانه بالای ۲۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند.

    نارندرا مودی نخست وزیر هند هفته گذشته در یک برنامه انتخاباتی در ایالت بنگال غربی درحالی که به هزاران نفر از افراد بدون ماسک و پر جنب و جوش نگاه می‌کرد گفت: تاکنون چنین جمعیت بزرگی را به چشم ندیده بودم. نخست وزیر هند خود ماسک بر صورت نداشت.
    در همان روز هند ۲۳۴ هزار مورد جدید و بیش از یک هزار و ۴۰۰ فوتی ناشی از کرونا را به ثبت رساند.

    کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی‌سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون ۹۰۰ هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز ۱۵ میلیون نفر فراتر برده است. ظرف تنها ۱۲ روز گذشته نرخ مثبت کووید با دو برابر افزایش به ۱۷ درصد رسیده است.

    ظرفیت بیمارستان‌ها در سرتاسر هند تکمیل شده اما اینبار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می‌شوند.

    درحالی که نرخ بالای گسترش ویروس کرونا در هند به نوع جهش یافته آن نسبت داده شده، دولت این کشور نیز به دلیل شکست در مدیریت کرونا مورد انتقاد گروه‌های مختلف سیاسی قرار گرفته است. حتی رفتار مقامات بهداشتی هند در چند ماه گذشته بسیاری را به این باور اشتباه رساند که این کشور کرونا را شکست داده است.

    در ایالت بنگال نارندرا مودی نخست وزیر و آمیت شاه وزیر کشور هند که هر دو رهبری حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی را بر عهده دارند تا هفته جاری حاضر به لغو تبلیغات انتخاباتی خود نشدند. در این ایالت سه کاندید انتخاباتی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در هفته‌ای که گذشت هشتگ “مودی فاجعه آفرید” ترند توییتر در هند شد.

    پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا دیگر تحمل دیدن بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند اما به دلیل نبود تخت و اکسیژن چند روز در آمبولانس‌ها می‌مانند یا جان خود را از دست می‌دهند، ندارند.

    دکتر آمیت تادانی رییس بیمارستان نیرامایا در مومبای گفت: من در ماه گذشته نسبت به وقوع موج کشنده دوم کرونا در هند اخطار دادم اما کسی به این اخطار توجه نکرد. حالا ظرفیت بیمارستان ما کاملا تکمیل است و اگر تختی خالی شود ظرف چند دقیقه بیمار دیگری آن را پر می‌کند.

    ده روز پیش اکسیژن این بیمارستان به اتمام رسید اما منابع دیگر اکسیژن به موقع به کمک این بیمارستان آمدند. بیمارستان نیرامایا تنها به مداوای بیماران کرونایی می‌پردازد.

    بیماران کرونایی در بیمارستانی در شهر ناشیک مانند بیمارستان نیرامیا خوش شانس نبودند. روز گذشته مخزن اکسیژن در بیمارستان ذاکر حسین در شهر ناشیک در ایالت ماهاراشترا دچار نشتی و نقص فنی شد و این مشکل، تامین اکسیژن این بیمارستان را به مدت نیم ساعت متوقف کرد.

    به گزارش شبکه خبری “ایندیا تودی” در طول این نیم ساعت، ۲۲ بیمار کرونایی بستری در این بیمارستان جان خود را از دست دادند.

     

    تادانی افزود: ما هر ۳۰ ثانیه یک تماس تلفنی دریافت می‌کنیم و افراد به دنبال تخت خالی می‌گردند. بسیاری از این افراد به دنبال بستری کردن بستگان خود هستند که حالشان وخیم است و به مراقبت فوری احتیاج دارند، اما دیگر فضای کافی وجود ندارد. حالا ما شاهد مراجعه افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله با علایم شدید به بیمارستان‌ها هستیم. بنابراین نرخ مرگ و میر بالا رفته است.

    در دهلی نو پایتخت هند، صدای آژیر آمبولانس‌ها در طول شبانه روز شنیده می‌شود. در بیمارستان دولتی “لوک نایاک” که بزرگ‌ترین مرکز درمان بیماران کرونایی در پایتخت است، هر دو بیمار در یک تخت قرار می‌گیرند درحالی که بیماران دیگر بر روی برانکارد در بیرون بیمارستان به دنبال اکسیژن هستند. تعدادی سیلندر اکسیژن با خود همراه دارند و تعدادی دیگر به دلیل نبود اکسیژن، جان خود را از دست می‌دهند. دهلی و مومبای دارای بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در هند می‌باشند.

    طبق گزارش رسانه‌های هندی، در این میان افرادی نیز با سودجویی اقدام به احتکار سیلندرهای اکسیژن کرده و آن‌ها را با قیمت بسیار گران به افراد نیازمند می‌فروشند.

    دکتر جلیل پارکر در بیمارستان لیلواتی مومبای گفت: سیستم تخریب شده است و پزشکان درمانده هستند. کمبود اکسیژن، تخت، واکسن، دارو و آزمایش کرونا وجود دارد.

    در دهلی نو یک قرنطینه شش روزه اعلام شده است. آرویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی در اظهاراتی گفت: وضعیت کرونای دهلی وخیم است.
    روز چهارشنبه چندین بیمارستان در دهلی نو با صدها بیمار کرونایی زنگ خطر نبود اکسیژن را به صدا درآورند و اعلام کردند تنها چند ساعت تا اتمام اکسیژن آن‌ها زمان باقی است.

    چرا هند که خود صادر کننده اکسیژن است اکنون با کمبود آن مواجه شده است؟  

    نشریه “هندوستان تایمز” نوشت: هند به صورت معمول یکی از صادر کنندگان بزرگ اکسیژن در جهان بوده است و همیشه بیش از نیاز خود اکسیژن تولید می‌کرده است. در این کشور بیشتر اکسیژن تولید شده توسط صنایع مورد استفاده قرار می‌گرفته اما در دوران کرونا و در طول موج دوم این بیماری، نیاز پزشکی به اکسیژن بیش از هفت برابر افزایش یافته است.

    این کشور هم اکنون با کمبود سیلندر اکسیژن و تانکرهای حمل آن مواجه است و این امر امکان انتقال اکسیژن به بیمارستان‌ها را با چالش مواجه ساخته است.

    دادگاه عالی هند به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی 

    دادگاه عالی هند روز پنجشنبه با اعلام اینکه این کشور برای مقابله با چنین وضعیتی اصلا آماده نبود از دولت مرکزی خواست تا طرح آمادگی کرونا را هرچه زودتر ارائه کند.

    این دادگاه همچنین اعلام کرد که اگر وضعیت کنونی کرونا در کشور ادامه یابد، وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد.
    درحالی که خانواده‌ها برای دفن یا سوزاندن بستگان خود، چند روز انتظار می‌کشند و چندین کشور از جمله آمریکا و انگلیس، هند را در لیست قرمز مسافرتی قرار داده‌اند، باید دید این کشور چگونه مانند موج اول کرونا در سال گذشته، با این بیماری همه گیر مقابله خواهد کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *