×
آخرین اخبار

همایش بزرگ تجلیل از خیرین و حامیان موسسه خیریه سایبان بهار زندگی (سبز)در هتل گسترش تبریز

  • کد نوشته: 118178
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۱
  • 245 بازدید
  • همایش بزرگ تجلیل از خیرین به میزبانی موسسه خیریه سایبان بهار زندگی( سبز  )با حضور دکتر فرهنگی نماینده شورای اسلامی کریم صادق زاده، دکتر سامع معاونت امور اجتماعی استانداری  عوامل و خیرین در هتل گسترش تبریز برگزار شد

    همایش بزرگ تجلیل از خیرین و حامیان موسسه خیریه سایبان بهار زندگی (سبز)در هتل گسترش تبریز

    به گزارش دیدگاه نیوز ، این برنامه با تلاوت کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران  آغاز گردید.

    دکتر محمدحسین فرهنگی در سخنرانی خود بیان نمود:  خوداشتغالی می تواند درآمدی مستمر برای معلولان داشته باشد. برخی از کارآفرینان با جذب افراد معلول فرصت های کسب و کار را برپایه نیازهای ناشی از معلولیت خود شناسایی می کنند. وی در ادامه افزود: بر همین اساس در شهرک صنعتی سلیمیدر یکی از شرکت ها که اکثریت کارکنان آن با بیش از ۱۰۰ نفر از روشن دلان عزیز را تشکیل می‌دهد اشاره کرد و گفت؛ توصیه دوم آموزش‌های  حرفه ای معلولین، زنان بی سرپرست و کودکان کار و همچنین پیشنهادات کارهای خانگی همچون آموزش صنایع دستی و کار در خانه و نشستی با اتاق بازرگانی  را نتیجه توان بخشی اجتماعی آنان برشمرد.

    فرهنگی ادامه داد: نمایندگان شورای اسلامی آماده همکاری با این موسسه بوده و با تفاهم نامه ای آماده در اختیار گذاشتن غرفه های شهرک صنعتی بعثت برای  معلولین موسسه خیریه سایبان بهار زندگی می باشد

    دکتر زارع مدیرعامل موسسه خیریه بهار زندگی به نقش شکل گیری و یادگیری سریع کودکان  در ۳ الی ۷ سالگی اشاره کرد و خاطرنشان کرد؛در کتاب رفتارهای متقابل از اریک بین به ۴ رابطه می توان اشاره کرد
    من بدم تو خوب هستی
    من خوبم تو بد هستی
    نه من خوبم نه تو خوب هستی
    من خوب هستم تو هم خوبی
    بدترین حالت “نه من خوبم و نه تو خوب هستی”
    بهترین حالت “من خوبم تو هم خوب هستی ”
    اشاره به ریشه های کودکی،رنج،شادی و…اشاره کرد و گفت کسانیکه اکنون در این همایش حضور دارند جزو گروه چهارم و در بهترین حالت هستند که به بنده اعتماد کرده ضمن قبول خوب بودن خودشان در این راه با من همگام هستند، وی با اشاره به آمار ۱۹۰۰۰ هزار نفری تعداد معلولین تبریز گفت ۷ نوع معلولیت وجود دارد که یکی از آنها که اکثرا ، سالمندان با آن روبرو هستند” ناتوانی سالمند “نام دارد پس با این دور اندیشی که همه افراد جامعه دچار معلولیت ناتوانی سالمندی خواهند شد از همین دوران جوان نه تنها به فکر معلولین شهر بلکه به فکر ناتوانی دوران سالمندی خود نیز باشیم و با هموار کردن راه این عزیزان آینده بهتری نیز برای دوران سالمندی خود بسازیم.

    وی در ادامه افزود؛ موسسه خیریه بهاران زندگی در زمینه های مختلف،فرهنگی،اجتماعی،هنری و اقتصادی نیازمند حمایت خیرین می باشد.

    دکتررقیه زارعی رئیس موسس گفت؛ معلولین قشری که با تمام کمبود و نیازها باز هم اولین ذکر لب شان زمزمه نام پروردگاری است که بر تقدیرشان چنان قلبی محکم وامید بخش قرار داده که با شرایط خویش سازگار باشند و هزاران توانایی که دروجودشان نهفته و آشکار است و خانواده هایی که هرگزنمی توانیم درک کنیم که با چه دردهای نهفته ای شب را به صبح می رسانند تا خجالت زده نیازهای فرزندنشان نباشند ولی براستی ما برایشان چه اقدامی کرده و کدامین خواسته یشان را در آینده نزدیک به سرانجام خواهیم رسانید.


    هدف اصلی ما هدف مالی نیست، هدف اصلی ما علمی و آموزشی و اشتغال زایی است و قصد داریم برنامه‌هایمان را زیرساختی کار کنیم.

    رقیه زارعی ادامه داد: در شهر تبریز ۱۹هزار نفر دارای معلولیت است و ما این تعداد را نمیتوانیم تغییر دهیم فقط میتوانیم به  بهبود شرایط زندگی آنها کمک کنیم  زارعی ادامه داد: در اوایل معلولیتم نمی‌توانستم کاری را شروع کنم و همیشه استرس قبل از کار داشتم اما این شرایط نتوانست مرا شکست بدهد و انگیزه‌ی خودم را از دست ندادم به همین دلیل قصد دارم به جامعه‌ی معلولین کمک کنم تا انگیزه‌ی خودشان را از دست ندهند.

    زارعی تصریح کرد: هدف مجموعه‌ی ما این است که معلولان را به استقلال برسانیم،  و همچنین استخدام، برطرف کردن  یک نفر عضو معلول برای ما یک” خانواده چهار نفری یا بیش تر بود” است.
    بین سلامتی و معلولیت کمتر از یک ثانیه فاصله است و  معلولیت به قشر خاصی اختصاص ندارد وبا این طرز تفکر که می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد ، باید افراد سالم مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به این قشر آسیب پذیر به نحو احسن انجام دهند، اما آرزو دارم هیچکس به این شرایط (معلولیت)دچار نشود

    زارعی خاطرنشان کرد؛وقتی در امتحانات کنکور شرکت کردم استرس زیاد بنده از استرس پله ، و رفتن به طبقه دوم در امتحانات کنکور بود که باید دو یا سه نفر داوطلب هم در اول امتحان و همچنین آخر کنکور به بنده کمک کنند تا در کنکور شرکت کنم.

    وی  در ادامه سخنانش از فعالیت غیررسمی این موسسه از  سال ۹۵ اشاره کرد و گفت؛ از سال ۱۴۰۰ بصورت رسمی به فعالیت خود ادامه داده است و بنده با وجود معلولیت ، همواره در خدمت معلولین و زنان بی سرپرست و کودکان کار بوده و با دادن اعتماد به نفس به آنها برگزاری جشن ها و مراسم و اردوهای مختلف همراه و همدل آنها بوده و هستم.

    در آخر همایش از  خیرین و عوامل موسسه خیریه بهار زندگی با حضور دکتر محمد حسین فرهنگی و کریم صادق زاده تجلیل و همزمان با آن مراسم گلریزان انجام پذیرفت.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *