×
آخرین اخبار

هفت استان امروز غبارآلود می‌شوند

  • کد نوشته: 2884
  • ۱۳۹۶-۰۲-۳۱
  • 953 بازدید
  • مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در هفت استان طی امروز روند حرکت سامانه بارشی در کشور را در روزهای آینده تشریح کرد.

    هفت استان امروز غبارآلود می‌شوند

    دیدگاه نیوزاحد وظیفه ضمن اشاره به وضعیت بارشی کشور طی امروز اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با عبور سامانه بارشی روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت)، در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر به ویژه سواحل شرقی آن، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز و شرق کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه (اول خرداد) سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود، گفت: این سامانه در این مناطق سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود سپس در اواخر این روز از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

    مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز سه شنبه(۲ خردادماه) در اکثر مناطق کشور جو پایدار حاکم می‌شود،اظهارکرد: طی سه روز آینده برای برخی مناطق جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود.

    به گفته وظیفه، روز یکشنبه مناطق شرقی خلیج فارس و از روز دوشنبه تا بعداز ظهر سه شنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود که در برخی ساعات ارتفاع موج به دو تا سه متر نیز خواهد رسید. در بعدازظهر یکشنبه برای استان‌های مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال اصفهان وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

    این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه (اول خرداد) صاف همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (دوم خرداد) صاف با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *