×
آخرین اخبار

هشدار هواشناسی نسبت به کاهش شدید دما در بوشهر

  • کد نوشته: 78341
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۳
  • 490 بازدید
  • فرج الله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود موج جدید سرما به این استان نسبت به کاهش شدید دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.
    هشدار هواشناسی نسبت به کاهش شدید دما در بوشهر

    به گزارش دیدگاه نیوز ، فرج الله شکوهی‌پور روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی هشدار پیشین و با توجه به ادامه روند کاهش دما در روزهای شنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه(۴ تا ۷ دی)، پیش‌بینی می‌شود در این مدت کمینه دمای هوا در برخی نقاط بلند استان بوشهر مانند شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی و دیلم به آستانه ۵ درجه سانتیگراد و یا کمتر برسد.

    وی بیان کرد: در این شرایط احتمال رخداد سرمازدگی در محصولات کشاورزی وجود دارد و کشاورزان باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

    شکوهی‌پور ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گناوه با ۹ درجه کمترین و دیر و خارگ با ۱۷ درجه بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

    وی یادآور شد: برای فردا احتمال بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در برخی از نقاط استان بوشهر وجود دارد.

    مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد و گاهی گردوخاک و برای برخی نقاط نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

    شکوهی‌پور افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ و روی دریا در قسمت‌های مرکزی و جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

    وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا نیز در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

    شکوهی‌پور افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۵ بامداد، مد اول ۱۱:۵۲، جزر دوم ۱۴:۵۸ و مد دوم ۲۲:۰۷ خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *