×
آخرین اخبار

همزمان با سفر بایدن به خاورمیانه
نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت ناوگان پهپادی ایران

  • کد نوشته: 87786
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۲
  • 186 بازدید
  • مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند در جریان سفر بایدن تجهیزات جدیدی را که ادعا می شود برای مقابله با قدرت پهپادی ایران است، رونمایی کنند.
    نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت ناوگان پهپادی ایران

    به گزارش دیدگاه نیوز، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره از قدرت پهپادی و همچنین هسته‌ای ایران نگران بودند، اکنون همزمان با سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی، قصد دارند دغدغه خود نسبت به پهپاد‌های ایران را با رونمایی از یک نوع جدید تجهیزات لیزری ضد پهپادی ابراز کنند.

    خبرگزاری فرانس ۲۴ در گزارشی با اشاره به قصد رژیم صهیونیستی برای رونمایی از نوع جدیدی از تجهیزات لیزری که به طور خاص برای مقابله با پهپاد‌ها طراحی شده، نوشت: « زمانیکه هواپیمای بایدن در فرودگاه تل‌آویو فرود آید، مقامات صهیونیستی اولین اقدامی که انجام می‌دهند رونمایی از این تجهیزات خواهد بود که به طور خاص برای بازدارندگی ناوگان هواپیما‌های بدون سرنشین ایران (UAVs) استفاده می‌شوند.»

    رژیم صهیونیستی مدعی است که ماه جاری حداقل ۴ پهپاد را در یک سکوی گازی دریایی رهگیری کرده است و ادعا می‌کند این پهپاد‌ها متعلق به ایران هستند که نیرو‌های حزب الله از آن‌ها بهره گرفته‌اند.

    رژیم اشغالگر امیدوار است که گنبد آهنین جدیدش بتواند از حریم هوایی سرزمین های اشغالی محافظت کند.

    «نفتالی بنت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در ماه آوریل مدعی شده بود این تجهیزات که هنوز هم مورد استفاده قرار نگرفته‌اند  «تغییر دهنده بازی» خواهند بود.

    رونمایی چنین تجهیزاتی برای بایدن از نظر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است، زیرا پیشتر واشنگتن بودجه ۱ میلیارد دلاری برای سامانه فعال گنبد آهنین اسرائیل ارائه کرد.

    بنت مدعی است که سامانه جدید لیزری «بدون صدا» است و قابلیت رهگیری «پهپاد‌های ورودی، خمپاره‌ها، راکت‌ها و موشک‌های ضد تانک» را دارد.

    «یوزی روبین» متخصص سابق وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در سیستم‌های ضد موشکی هم با بیان آنکه که رهگیری هواپیما‌های بدون سرنشین یک چالش مهم است، افزود: «فناوری لیزر در برابر پهپاد‌ها ظرفیت بیشتری نسبت به راکت‌ها و موشک‌ها خواهد داشت.

    این در حالیست که قدرت پهپادی ایران همواره باعث نگرانی آمریکا و رژیم اشغالگر بوده است.

    در همین راستا، روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان آنکه ایران به زودی چند صد پهپاد به روسیه تحویل می‌دهد، مدعی شده بود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.»

    «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان نسبت به این مسأله واکنش نشان داد و گفت: «نمیدانم که این لزوماً تأثیری بر تلاش‌های ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد، اما مطمئناً بر تلاش‌های ما برای ادامه حمایت از اوکراین تأثیر می‌گذارد.»

    پیش از این آمریکایی‌ها نیز نگرانی خود را در خصوص قدرت ناوگان پهپادی ایران ابراز کرده بودند و مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به «قانون توقف پهپاد‌های ایرانی» را تصویب کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *