×
آخرین اخبار

نماینده مجلس: طرح صیانت هفته آینده تصویب می‌شود

  • کد نوشته: 80425
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۵
  • 684 بازدید
  • نماینده همدان و فامنین در مجلس گفت: قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور وجود دارد و صاحبان پیام رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.
    نماینده مجلس: طرح صیانت هفته آینده تصویب می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در مجلس یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: قانون تعالی جمعیت و حمایت از خانواده خدمت خوبی به جوانان در تسهیل ازدواج و فرزندآوری با سیاست‌های تشویقی است و خیلی وقت گذاشتیم.

    فلاحی تصریح کرد: ما در این طرح به دنبال این بودیم که غربالگری اجباری نباشد و می‌گفتیم چرا باید روزی سه هزار سقط جنین در کشور صورت بگیرد؟ ممنوعیت فروش ابزار پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها دستور یک پزشک است و تصمیم مجلس نیست که من پاسخگو باشم.

    وی در رابطه با قانون صیانت از فضای مجازی، توضیح داد: قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از ۴۰ کشور وجود دارد و صاحبان پیام رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: در این طرح ما به دنبال ساماندهی هستیم و نمی‌خواهیم فیلتر کنیم و اصلا تا زمانیکه زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.

    فلاحی مطرح کرد: برخی نمایندگان با تفکر سیاسی خاص تا الان تلاش کردند که کار پیش نرود و از ۲۳ نفری که در کمیسیون هستیم، چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار انجام نشود، اما انشالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود.

    وی در رابطه با مشکلات طرح مسکن ملی در همدان، بیان کرد: تامین زمین از مشکلات مسکن ملی در خیلی از استان‌هاست و در دولت قبلی این مشکل حل نشد. ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند، از پنج هزار نفر پول گرفتند و فقط برای هزار و ۵۰۰ نفر زمین تخصیص دادند که نصفش غیر فنی بود.

    نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که استاندار با مدیر مسکن و شهرسازی کشور، برگزار کردند قرار شد زمین‌هایی به شهر ملحق شود، اما معارضاتی دارد که باید حل شود.

    فلاحی در رابطه با پروژه اسکای مال، توضیح داد: من با کار غیرقانونی مخالف هستم و اگر برای این پروژه، مجوز دارند، مشکلی با علوم پزشکی ندارند و فکری برای ترافیک انجام دادند.

    وی ادامه داد: مسئولین علوم پزشکی می‌گویند با ساخت این پروژه ما مشکل دسترسی داریم و به دنبال این هستند که با تهاتر زمین را بگیرند و در آنجا مرکز خدمات پزشکی بسازند.

    کارخانه بازیافت هواپیما مشکل زمین دارد

    نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پروژه ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان، توضیح داد: ساخت کارخانه بازیافت هواپیما دچار مسئله تامین زمین شده و باید شهرداری و مسکن و شهرسازی تعیین تکلیف کنند.

    فلاحی ادامه داد: این پروژه ۹۰ هکتار زمین لازم دارد و سومین مرکز بازیافت هواپیما در جهان است و باید زیرساخت فراهم شود، چون اگر ساخته نشود ممکن است جابه جا شود و به استان دیگری برود.

    وی خاطرنشان کرد: هواپیمای فرسوده فضای زیادی اشغال کرده و تحریم‌ها هم مانعی نیست.

    نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مهم‌ترین اقدام خود در دوران نمایندگی، توضیح داد: ما شعاری مطرح کردیم که برای همه دستگاه‌ها دارد جا می‌افتد. گفتیم در خیلی جاها کار کارشناسی صورت نگرفته و منافع مردم در نظر گرفته نشده بنابراین تصمیم گرفتیم کار کارشناسی انجام دهیم و کار کارشناسی یکی از دستاوردهایی است که به مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

    فلاحی با بیان اینکه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در همه استان‌ها وجود دارد، گفت: این شورا در همدان تشکیل نمی‌شود در صورتیکه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی می‌تواند راهگشا باشد، چون در برخی مواقع قانون اجازه نمی‌دهد تا مدیران اقداماتی انجام دهند، اما این شورا به آن مدیر مجوز می‌دهد که کار مردم گره نخورد.

    وی ادامه داد: حتی در دین داریم که اگر مسائل شرعی مانع زندگی مردم شود، حکم می‌تواند تغییر کند.

    نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پاداش پایان خدمت فرهنگیان، بیان کرد: پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ به علت کمبود منابع پرداخت نشده و همسان سازی حقوق فرهنگیان نیز در بودجه ۱۴۰۰ و لایحه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده، اما دولت با کمبود منابع مواجه است.

    فلاحی با بیان اینکه کلیت طرح شفافیت آرای نمایندگان تصویب شده، گفت: این طرح پس از بررسی در کمیسیون آیین نامه داخلی به دستور کار صحن برگشت، اما الان ۲۰ طرح و لایحه در دستور کار است و فرصتی برای بررسی آن نشده‌است.

    وی ادامه داد: همه معتقد به شفافیت آرا هستند، اما همه کارها با شفافیت آرا شفاف نمی‌شود و برخی به طرح ایراد می‌گیرند، چون معتقدند که کامل نیست.

    نماینده مردم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، اظهار کرد: من مسئولیت شرعی و قانونی هیچ مدیری را نمی‌پذیرم و حتی اگر چینش مدیران ضعیف باشد صدای ما بالا می‌رود.

    فلاحی در پایان، خاطرنشان کرد: در عصر غیبت بهترین نوع حکومت جمهوری اسلامی است حتی اگر مدیران فاسدی وجود داشته باشد و چاره‌ای غیر از آن، نداریم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *