×
آخرین اخبار

نمایشنامه تایپیست “انسان، ترس ها و امیدها” منتشر شد

  • کد نوشته: 94016
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 403 بازدید
  • به گزارش خبرروز، نمایشنامه تایپیست، نوشته ی علی محمد محمدی در بهار۱۴۰۰، با همکاری انتشارات آواژ “تهران”، ویژه انتشارات در زمینه ی نمایشنامه و داستان به چاپ رسید. نمایشنامه تایپیست با درون مایه ترس است که شخصیت های آن ضمیرناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل میکنند و با روایت داستانی موازی_نمایشی، تداعی های ذهنی را به […]

    نمایشنامه تایپیست “انسان، ترس ها و امیدها” منتشر شد

    به گزارش خبرروز، نمایشنامه تایپیست، نوشته ی علی محمد محمدی در بهار۱۴۰۰، با همکاری انتشارات آواژ “تهران”، ویژه انتشارات در زمینه ی نمایشنامه و داستان به چاپ رسید. نمایشنامه تایپیست با درون مایه ترس است که شخصیت های آن ضمیرناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل میکنند و با روایت داستانی موازی_نمایشی، تداعی های ذهنی را به عینی تبدیل میکنند. این نمایشنامه به دلیل دخالت ساخت مایه های کولاژ سینمایی برای نمایش تلوزیونی(تله تئاتر) نیز مناسب است.

    نویسنده نمایشنامه تایپیست افزود که نمایشنامه ها مختص به صحنه هستند و ما باید از اجرا به درون متن سفر کنیم و با او همراه شویم به همین جهت خواندن نمایشنامه به خودی خود، آنچه را که باید به صورت تمام و کمال ما نمیدهد. علی محمد محمدی در پایان افزود که یکی از اصلی ترین مشخصه های نمایشنامه تایپیست، شخصیت پردازی هاست که از نظریه گوستاو یونگ (آنیما و آنیموس) برگفته شده و به دوشخصیت مرد و زن اصلی پرداخت شده است. یعنی شخصیت پنهانِ زنِ درون مرد و همینطور مردِ پنهان درونِ زن، که طبق نظریه گوستاو یونگ شامل تمام انسان ها میشود و امروزه بخاطر عدم شناخت ما از این موضوع در بسیاری از روابط، مخصوصا خانواده ها، از روابط روحی و روانی ضعیفی برخورداریم.

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    4 پاسخ به “نمایشنامه تایپیست “انسان، ترس ها و امیدها” منتشر شد”

    1. ناشناس گفت:

      مثل همیشه عالییییی

    2. ناشناس گفت:

      سلام
      عالی هستید و فوق العاده…

    3. ناشناس گفت:

      یکی از بهترین کتابهایی بود که خواندم، عالی بود، خسته نباشید به نویسنده کتاب

    4. ناشناس گفت:

      یکی از بهترین نمایشنامه های معاصری که خوندم بود، مدرن همراه با محتوای خوب، شخصیت پردازی جذاب و نگارش قوی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *