×
آخرین اخبار

نقطه‌ای مرموز از جهان که در آن هیچکس صدای شما را نمی‌شنود!

  • کد نوشته: 62967
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۱
  • 394 بازدید
  • مرکز جهان در شهر تولسا آمریکا قرار دارد که قوانین فیزیک را زیر سوال برده، زیرا در آن نقطه قوانین صدا به شکل عجیبی عمل می‌کنند.
    نقطه‌ای مرموز از جهان که در آن هیچکس صدای شما را نمی‌شنود!

    به گزارش دیدگاه نیوز ، به نقل از سان، منطقه‌ای در شهر تولسا واقع در ایالت اوکلاهامای آمریکا قرار دارد که قوانین فیزیک را زیر سوال برده است. این منطقه، مرکز جهان نامیده می‌شود و در آن قوانین صدا به شکل عجیبی عمل می‌کند که تاکنون توضیحی برای آن ارائه نشده است.

    هر چند دانشمندان در طول تاریخ نظریه‌هایی درباره اقعیت مرکز جهان مطرح کرده اند و چه بسا آنان اشتباه باشد هماهنطور که بسیاری از مردم هنگامی که به آسمان در یک شب صاف و بدون ابر نگاه می‌کنند ستاره‌ها را در هر سویی می‌بینند و گمان می‌کنند که زمین مرکز جهان یا نزدیک به آن است.

    افرادی که شهر تولسا و دایره بتونی مرکز جهان را از نزدیک دیده اند چنین احساسی دارند و فکر می‌کنند در نقطه‌ای قرار دارند که دنیا از آنجا گسترش یافته است.

    مرکز جهان در شهر تولسا منطقه‌ای است که از یک دایره کوچک بتونی با مساحت ۴۶ سانتیمتر تشکیل شده و با یک دایره دیگر از ۱۳ آجر احاطه شده است که در مجموع قطر این دایره به ۲.۵ متر می‌رسد.

    بیشتر بخوانید

    تلاش ادامه دار اینستاگرام برای شبیه شدن به کلاب هاوس
    کاربرد جالب این دایره اینجاست که وقتی شخصی در مرکز آن بایستد و صدایی تولید کند، بازتاب آن را با صدای بلندتری خواهد شنید. دیگر نکته جالب در مورد مرکز جهان این است که تنها کسی که داخل دایره قرار می‌گیرد، قادر است بازتاب صدا را بشنود و افراد در خارج از آن نمی‌توانند چیزی بشنوند. همین‌طور اگر فرد داخل دایره با کسی که خارج از آن است صحبت کند، صدای او را به صورت واضح نخواهند شنید.

    این دایره عجیب در دهه ۸۰ میلادی ساخته شد و گفته می‌شود که این منطقه در واقع گردابی است که تمام انرژی‌های کیهانی در آن با یکدیگر برخورد می‌کنند؛ البته این فرضیه هنوز تایید نشده است. همچنین برخی معتقدند که اعوجاج صوتی ناشی از دستکاری ارواح یک جهان موازی در ذهن هر کسی که پا به این نقطه می‌گذارد، است، اما این فرضیه یک افسانه برای جذابیت داستان این دایره اضافه شده است.

    با این حال، هیچ کس به دلیل قاطعی در مورد دلیل اعوجاج صدا در داخل این مدار در تولسا به شواهد قطعی نرسیده است، اما به نظر می‌رسد افتادن یک شیء در داخل این مدار و منتظر ماندن برای آمدن صدای دلخراش از آن هیجان انگیز است، زیرا سر و صدایی ایجاد می‌کند که گویی انفجاری رخ داده است.

    به بسیاری از شهر‌ها لقب «مرکز جهان» داده شده است. علاوه بر این، بسیاری از آثار داستانی یک مکان مصور را توصیف کرده اند که در مرکز جهان از جمله مناطقی در آسیا مانند «ودادکو» در چین و ایستگاه قطار «سالوادور دالی» در اروپا و البته «دایره تولسا» در آمریکا قرار دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *