×
آخرین اخبار

نشست اعضای کارگروه امداد و نجات و پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد

  • کد نوشته: 46881
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • 426 بازدید
  • بمنظور بررسی طرح های پیشگیری از حوادث طبیعی و پیگیری موصوبات جلسات گذشته نشست اعضای کارگروه امداد و نجات استان و پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی برگزار شد
    نشست اعضای کارگروه امداد و نجات و پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی  برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز نشست اعضای کار گروه امداد و نجات استان و پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی بمنظور بررسی طرح ها و شیوه های مقابله با شیوع ویروس کرونا و نحوه مدیریت و کنترل پاندمی،بررسی و تصویب کلیات طرح عملیاتی امداد و نجات کلانشهر تبریز و تعیین سر فصل های مربوطه ،هماهنگی و آمادگی لازم برای طرح امداد و نجات زمستانی وبررسی تشکیل و ساماندهی تیم های واکنش سریع در سازمانها قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ آذر در سالن شهید سلیمانی جمعیت هلال احمر برگزار شد .
    دکتر حمید حسین پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در این نشست گفت :یکی از راههای ارتقا آمادگی در دستگاهها، تشکیل تیم های واکنش اضطراری است که تاثیر مهمی در پاسخگویی سریع به حوادث دارد و جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که برای تشکیل این تیم ها به ادارات کمک کنند.
    وی ادامه داد : جمعیت هلال احمر در مرکز استان ۳ تیم واکنش سریع دارد که ۲۴ ساعته آماده عملیات هستند و علاوه بر آن در ۳۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای تیم های امدادی آماده عملیات هستند.
    مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد : تشکیل قرارگاه پرتوی علاوه بر قرارگاههای زیستی و سایبری در سالهای اخیر در استان ما موضوعیت پیدا کرده است و با مسئولیت جمعیت هلال احمر تشکیل شده است.
    وی به تلفات ناشی از تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت : در تصادفات جاده ای بیشترین فوتی ها را سالانه داریم و مصدومان زیادی نیز که با معلولیت های مواجه می شوند یعنی سالانه نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر متاثر از حوادث جاده ای داریم
    تصادفات جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جز تصادفات انسان ساخت است و می توان با اتخاذ تدابیر لازم تلفات آنرا به صفر رساند.
    حسین پور خاطر نشان کرد : در طرح امداد زمستانی بدنبال فرهنگ سازی و کاهش تلفات سوانح جاده ای هستیم
    وی ادامه داد : برای مقابله با زلزله های احتمالی تبریز بایستی آمادگی لازم را دستگاههای دخیل در امداد و نجات داشته باشند.
    مدیر عامل استان در پایان به تشریح طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت : جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با همکاری استانداری ، سپاه، بسیج ، دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری و سایر دستگاهها اقدام به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی کرده که تاثیر خوبی در کاهش فوتی ها و مبتلایان کرونا داشته و این طرح ادامه دار خواهد بود.
    در این نشست هرکدام از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون دستور جلسه اعلام و مقررشد دستگاهها با انعقاد تفاهم نامه های فی مابین از ظرفیت های همدیگر در راستای ارتقا سطح آمادگی و کاهش تلفات ناشی از حوادث اقدام و عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر را مد نظر قرار دهند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *