×
آخرین اخبار

میریوسفی: ایران هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا ندارد

  • کد نوشته: 39492
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • 389 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ‌ به جدیدترین اظهارات «جو بایدن» درباره نقش ایران در انتخابات آمریکا تأکید کرد که جمهوری اسلامی علاقه‌ای به ورود به مناظره‌های انتخاباتی واشنگتن ندارد.  «علی‌رضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» بار دیگر به اظهارات «جو […]

    میریوسفی: ایران هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا ندارد

     «علی‌رضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» بار دیگر به اظهارات «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مناظره نهایی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.
    جو بایدن در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص گزارش ادعایی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت ایران در انتخابات آمریکا گفت: «هر کشوری- فرق نمی‌کند کدام کشور باشد-در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت».
    وی اضافه کرد: «درباره این انتخابات، ما می‌دانیم که روسیه، دخالت کرده، چین تا حدی دخالت کرده و حالا متوجه شده‌ایم که ایران هم دخالت کرده است. اگر من انتخاب شوم، آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت».
    میریوسفی در واکنش به این اظهارات بایدن به نیوزویک بار دیگر به بی‌طرفی ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: «ما در خصوص موضوعات انتخاباتی اظهار نظر نمی‌کنیم و علاقه‌ای به ورود به مناظره‌ها نداریم. ما مکرراً اعلام کرده‌ایم که ایران در انتخابات کشورهای دیگر هیچ مداخله‌ای نمی‌کند».
    پیش از این روز چهارشنبه هفته گذشته، «کریس ری» مدیر «اف بی آی» و راتکلیف در یک کنفرانس خبری مدعی شدند که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند.
    راتکلیف همچنین مدعی شد ایران برای رأی‌دهندگان آمریکایی با هدف ارعابگری، ایمیل‌های جعلی ارسال کرده است  تا ضمن دامن زدن به ناآرامی‌های اجتماعی به ترامپ نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ضربه بزند.
    میریوسفی در پاسخ به این اتهامات واهی مقام‌های آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر خود منشتر کرد، گفت: «برخلاف آمریکا، ایران در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند. جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه خود آمریکا برای زیرسؤال بردن نتایج انتخاباتشان در بالاترین سطح می‌باشند».
    وی سپس با رد اتهام‌های واشنگتن به ایران ادامه داد: «این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان (آمریکایی) نیست و مضحک است. ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا باید به اتهام‌زنی شرورانه و خطرناک خود به ایران پایان دهد».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *