×
آخرین اخبار

موافقت پارلمان اوکراین با تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران

  • کد نوشته: 135632
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۹
  • 53 بازدید
  • رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند پارلمان اوکراین در اقدامی خصمانه با تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران موافقت کرده است.

    موافقت پارلمان اوکراین با تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛رادیو اوکراین گزارش داد پارلمان اوکراین در اقدامی خصمانه با درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران موافقت کرد و لایحه پیشنهادی شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین با رای مثبت ۳۲۸ نماینده به تصویب رسید.

    بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که روز شنبه به مجلس عالی اوکراین ارائه شد، ولودیمیر زلنسکی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

    در الحاقیه پیش نویس این قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود. بر اساس این سند، پیشنهاد می‌شود تجارت با ایران به طور کامل ممنوع شود، ترانزیت منابع، پرواز‌ها و حمل و نقل در خاک اوکراین متوقف شود و از خروج سرمایه توسط شهروندان ایرانی به خارج از اوکراین جلوگیری شود.

    مشخص نیست با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی غیر از بهره‌برداری‌های تبلیغاتی چه هدفی را از این تحریم‌ها دنبال می‌کند.

    پیش از این «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان ضد ایرانی زلنسکی گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *