×
آخرین اخبار

موافقت سازمان برنامه و بودجه با صدور تضمین‌ پروژه راه‌آهن بیرجند

  • کد نوشته: 96837
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۹
  • 146 بازدید
  • بیرجند – خبر روز – استاندار خراسان جنوبی گفت: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور طی مکاتبه‌ای با هیات دولت، نظر مساعد خود را مبنی بر پذیرش صدور تضمین‌نامه برای پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی اعلام کند.

    موافقت سازمان برنامه و بودجه با صدور تضمین‌ پروژه راه‌آهن بیرجند

    به گزارش دیدگاه نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی “جواد قناعت” روز سه‌شنبه در تهران با “حمید پورمحمدی” معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درخصوص روند اجرای پروژه راه‌آهن استان رایزنی کرد.

    بنابر این گزارش طی دیدار استاندار خراسان جنوبی و معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، روند اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی که در مرحله تامین مالی است، یک گام به جلو رفت.

    براساس مذاکرات صورت گرفته در این جلسه و مستندات و توافقات قبلی، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور طی مکاتبه‌ای با هیات دولت، نظر مساعد خود را مبنی بر پذیرش صدور تضمین‌نامه برای پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی اعلام کند.

    این نشست با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود.

    همچنین نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه باندهای دوم و پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی هفته گذشته با پیگیری استاندار و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در تهران برگزار شد.

    استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه این نشست سه مصوبه مهم به همراه داشت افزود: صدور تضمین مورد نیاز بانک‌های عامل عضو کنسرسیوم بانکی برای پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی اولین مصوبه است.

    قناعت اختصاص مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی را از دیگر مصوبات عنوان کرده و گفته بود: این ۲ مصوبه، روند اجرای پروژه ریلی استان را شتاب می‌بخشد.

    وی هفته گذشته در نشست با رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی هم ضمن تشکر از اقدامات صندوق توسعه ملی در پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، راهکارهای تسریع در روند اجرای این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

    استاندار خراسان جنوبی گفت: این طرح با مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور، از شرط رعایت نسبت مالکانه در قرارداد، استثنا شده است که این مساعدت رئیس جمهور شتاب کار را بسیار افزایش داد.

    وی افزود: این مصوبه هیات امنای صندوق، بتازگی توسط رئیس دفتر رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است و با این مصوبه و در حقیقت موافقت هیات امنای صندوق توسعه ملی، امکان عقد قرارداد برای تامین منابع مالی و اجرای این پروژه مقدور شد.

    قناعت با اشاره به مساله تضامین بانک‌ها از دولت در پروژه راه‌آهن استان خاطرنشان کرد: بنا به مصوبه جلسه‌ای که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور، تضامین لازم را به بانک‌ها می‌دهد و با ارائه این تضامین، امکان عقد قرارداد برای بانک‌ها فراهم شده و با تامین منابع مالی مورد نیاز، کار وارد فاز اجرا می‌شود.

    اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی است و کلنگ قطعه ۱۶ راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد اما تامین مالی از مسائل اساسی این پروژه زیربنایی بوده است.

    تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی و تامین منابع مالی آن از مصوبات مهم سومین سفر استانی رئیس جمهور است که نوزدهم شهریور پارسال به خراسان جنوبی انجام شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *