×
آخرین اخبار

مقامات رسمی عراق: حمله دوشنبه شب به جرف الصخر بغداد توسط داعش انجام شده است

  • کد نوشته: 51877
  • ۱۳۹۹-۱۰-۳۰
  • 705 بازدید
  • در حالی که رسانه های محلی مدعی بودند این انفجارها ناشی از حملات هوایی آمریکا است، مقامات عراقی تأیید کرده اند که این حادثه حمله داعش به زیرساخت ها بوده است.
    مقامات رسمی عراق: حمله دوشنبه شب به جرف الصخر بغداد توسط داعش انجام شده است

    به گزارش دیدگاه نیوز از بغداد ، حمله شبه نظامیان داعش به برج های انتقال نیرو در جنوب بغداد در شب دوشنبه باعث انفجارهایی شد که رسانه های منطقه به اشتباه حملات هوایی آمریکا به سایت های متعلق به شبه نظامیان حشد الشعبی در جرف الصخار جنوب بغداد گزارش دادند ، این خبر را رسانه های امنیتی عراق روز سه شنبه صبح تأیید کردند.
    دوشنبه شب ، اخبار المیادین وابسته به حزب الله و همچنین الحرا و العربیه گزارش دادند که یک شب پس از حملات هوایی به سایت های منطقه هدف حمله انفجارها در حوالی جرف الصخار شنیده شد. در حالی که المیادین ادعا کرد که حملات هوایی آمریکا سایت‌های متعلق به نیروهای مسلح عراق را هدف قرار داده است ، الحورا و العربیه ادعا کردند که سایت‌هایی که گفته می شود هدف قرار گرفته متعلق به شبه نظامیان طرفدار کتائب حزب الله بوده است، در این گزارش تعداد کشته و زخمی های متعدد عنوان شده است.

    شبکه رسانه ای امنیتی عراق دوشنبه شب هرگونه حمله به نیروهای امنیتی عراق در منطقه را انکار کرده و از رسانه ها و وبلاگ نویسان خواست در انتقال اطلاعات احتیاط کنند و شایعات را پخش نکنند.
    یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به فاکس نیوز گفت که علی رغم گزارش ها، حملات هوایی آمریکا در نزدیکی بغداد دوشنبه شب صورت نگرفته است. رویترز گزارش داد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) هرگونه اطلاع از حملات هوایی در عراق را انکار کرده است.

    به گزارش رسانه های عراقی، اوایل روز دوشنبه ، چندین کاروان لجستیکی حمایت کننده از ائتلاف بین المللی توسط IED هدف قرار گرفتند. در این حملات هیچ تلفاتی گزارش نشده است.
    شبه نظامیان حاضر در عراق بارها با نیروهای آمریکایی در این کشور درگیر شده اند، در سال های اخیر ده ها حمله موشکی منطقه سبز در بغداد را که محل استقرار سفارت آمریکاست هدف قرار داده اند، زیرا شبه نظامیان حاضر در منطقه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *