×
آخرین اخبار

معوقات بازنشستگان یکجا پرداخت نمی‌شود؟

  • کد نوشته: 98737
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۸
  • 161 بازدید
  • رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی گفت: معوقات بازنشتگان یکجا پرداخت نمی‌شود، زیرا پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی 

    معوقات بازنشستگان یکجا پرداخت نمی‌شود؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، مابه‌التفاوت پنج ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکنون پرداخت نشده بازنشستگان خواستار پرداخت یکجای مطالبات خود هستند، با این حال تاکنون زمان مشخصی از سوی مسئولان تامین اجتماعی به بازنشستگان اعلام نشده است.

    به نقل از اکوایران،دولت شهریورماه، افزایش ۳۸ درصدی را به علاوه ۵۱۵ هزار تومان در حقوق بازنشستگان کارگری لحاظ کرد بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار دریافت معوقات ۵ ماه خود به صورت یکجا هستند، مطالباتی که با در نظر گرفتن حداقل حقوق برای بازنشستگان به دست کم پنج میلیون تومان برای آنها می‌رسد.

    علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درگفت‌‌‌وگو با اکوایران درباره چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به احتمال زیاد سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به صورت یک جا مابه‌التفاوت پنج ماهه حقوق بازنشستگان را پرداخت کند.

    او در ادامه توضیح داد: یعنی هر ماه معوقه در ماه بعد دریافت حقوق محاسبه و واریز شود؛ مثلا معوقه فروردین در مهر، اردیبهشت در آبان و خرداد در آذر و اگر به این ترتیب جلو برویم تا پایان ماه دی، معوقات به صفر می‌رسد.

    دهقان کیا افزود: با وجود اینکه خواسته بازنشستگان پرداخت معوقات به صورت یکجا است اما سازمان توان پرداخت آن را ندارد و در این صورت بهتر است پرداخت مابه‌التفاوت را از ماه مهر آغاز کند که تا پایان سال به اتمام برسد.

    رئیس بخش ارتباط با رسانه سازمان تامین اجتماعی هم در گفت‌وگو با اکوایران گفت: برای تامین اعتبار پرداخت معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند منابع عظیمی هستیم که تامین آن دشوار است.

    او در ادامه افزود: منابع مالی از محل حق بیمه استان‌ها جمع آوری و در حساب سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد اما پرداخت‌ معوقات به صورت متمرکز ازطریق سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

    با این حال قلی زاده، مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به اکوایران گفت: هنوز تصمیمی از سوی مسئولان تامین اجتماعی برای چگونگی پرداخت این معوقات گرفته نشده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.