×
آخرین اخبار

معاون سازمان غذا و دارو: کمبود دارو در روزهای آینده به حداقل ممکن خواهد رسید

  • کد نوشته: 101515
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۲
  • 170 بازدید
  • اهواز – خبر روز – معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و داروی کشور گفت: کمبود دارو در روزهای آینده با برنامه‌ریزی‌ وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، به حداقل ممکن خواهد رسید و مردم در کوتاه‌ترین زمان به دارو دسترسی پیدا خواهند کرد.

    معاون سازمان غذا و دارو: کمبود دارو در روزهای آینده به حداقل ممکن خواهد رسید

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر محمود بیگلر روز یکشنبه در سی‌وهفتمین نشست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه جنوب غرب کشور که در سالن جلسات هتل فجر اهواز برگزار شد، بیان کرد: در تقسیم بندی کشوری همیشه قطب چهار پیش‌قراول نقطه نظرات خلاقانه بوده و حضور و عملکرد کارگروه‌های تخصصی در این حوزه منجر به تصمیماتی شده که به مردم در تامین کالاهای سلامت محور از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و ترخیص کالا در گمرکات تخصصی منطقه کمک قابل توجهی می‌کند.

    وی گفت: قطب چهار در سطح کشور اهمیت خاصی داشته و باید گفت که مشارکت‌ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه و کشوری اثرگذار است.

    وی به برگزاری نشست‌های تخصصی فصلی در هر قطب اشاره کرد و افزود: در هر فصل موضوعات اساسی و مختلفی از طرف سازمان غذا و داروی کشور به قطب‌های مختلف کشور منتقل شده و کارگروه‌های تخصصی در این خصوص تشکیل می‌شود که به دنبال آن نتایج حاصله به سازمان غذا و داروی کشور ارایه شده و از تجمیع نقطه نظرات مختلف در قطب‌های ۱۰ گانه کشور، تصمیمی اساسی با کمترین نقص جهت رفع مشکلات گرفته می‌شود.

    رایزنی‌ برای رفع کمبود آنتی بیوتیک‌ها در کشور

    معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: برای رفع مشکل کمبودهای دارویی به ویژه در بخش آنتی بیوتیک‌ها، رایزنی لازم در سراسر کشور در حال انجام است.

    دکتر رضا گنجی افزود: در نشست‌های‌ معاونت‌های غذا و داروی قطب چهار کشور، اهداف و چشم اندازهای معاونت‌های غذا و دارو مطرح می‌شود و معاونان متعهد می‌شوند به صورت یکپارچه در جهت دستیابی به آن اهداف، گام بردارند.

    وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه مالی و بازسازی برخی از اماکن در منطقه جنوب غرب کشور زخ داده که دستاورد حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و داروی کشور در سی‌ و هفتمین نشست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه جنوب غرب کشور است.

    وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و در مواردی کمبود دارویی در بخش آنتی بیوتیک‌ها در سراسر کشور، به طور ویژه رایزنی‌ لازم برای برطرف کردن مشکل انجام شده است.

    این نشست با حضور مدیران کل سازمان غذا و داروی کشور و معاونان و مدیران غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های قطب چهار کشور در اهواز برگزار شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.