×
آخرین اخبار

معاون استاندار لرستان: تلفیق علم و نوآوری موجب رونق اقتصادی استان می شود

  • کد نوشته: 107256
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۳
  • 142 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تلفیق علم و نوآوری با صنعت، کشاورزی و سایر ظرفیت ها موجب اقدامات مثبت در زمینه تولید و رونق اقتصادی استان می شود.

    معاون استاندار لرستان: تلفیق علم و نوآوری موجب رونق اقتصادی استان می شود

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در نخستین رویداد “تانا” ( توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها)با محوریت توسعه و ارتقای زیست بوم در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: نرخ حاصل از صادرات در لرستان به جایگاه واقعی خود نرسیده و رقم پایین تری نسبت به ظرفیت های موجود دارد که این موضوع به دلیل استفاده از روش های سنتی در کشاورزی، دامپروری و سایر موارد مشابه است.

    وی بیان کرد: خام فروشی و عدم فرآوری محصولات زراعی و دامی از مهمترین عوامل کاهش تولید و رونق اقتصادی لرستان است که ارتباط مستقیمی با استفاده از روش های غیر علمی دارد بنابراین لازم است اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

    ابراهیمی ادامه داد: امروزه روش های سنتی در صنعت و کشاورزی کشورهای توسعه یافته جایگاهی ندارد و تلفیق علم و نوآوری با تولید، برای رسیدن به نقطه مطلوب ضروری است که در این راستا دانشگاه ها ظرفیت مهمی برای آموزش نیروی کار توانمند و روش های نوین و فناورانه هستند که باید ابزار و امکانات لازم را بکار گیرند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اهمیت ایجاد بنگاه‌های دانش بنیان و ضرورت حمایت از آنها افزود: اعتبارات خوبی در سال جاری برای فعالیت های دانش بنیان استان منظور شده است که در صورت وجود طرح های کارآمد به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

    ابراهیمی ادامه داد: “تانا” رویدادی در راستای توسعه و ارتقای زیست بوم بر اساس نوآوری و بهره گیری از علم و به منزله آشتی فناوری و تولید در عرصه های مختلف است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *