×
آخرین اخبار

مدیر عامل توزیع برق استان فارس خبر داد:
مصرف برق در استان‌ فارس ۵۰ درصد افزایش داشته است

  • کد نوشته: 62035
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۱
  • 490 بازدید
  • مدیر عامل توزیع برق استان فارس گفت: مصرف برق در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته اما متاسفانه در استان فارس شاهد افزایش ۵۰ درصدی هستیم که نشان از تابستان سخت پیش رو دارد.
    مصرف برق در استان‌ فارس ۵۰ درصد افزایش داشته است

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی توزیع برق فارس، احمد رضا خسروی با بیان اینکه مصرف برق در کشور ١٩ درصد افزایش داشته است و در فارس ۵٠ درصد که نشان از تابستان سخت پیش روی فارس دارد.

    وی با اشاره به اینکه خشکسالی، کاهش بارش‌ها و مصارف کشاورزی دلایل رشد مصرف و خاموشی‌ها در فارس است، گفت: تمام تلاش وزارت نیرو این است که با مدیریت مصرف در بخش کشاورزی و صنعت از اعمال خاموشی‌ها در بخش خانگی و تجاری جلوگیری کند.

    خسروی با بیان اینکه آب ذخیره شده در پشت سدهای فارس ٣۴ درصد کاهش داشته است، افزود: این میزان کاهش، تولید برق را از ١٠ هزار مگاوات به ۶ هزار و ۵٠٠ مگاوات رسیده است.

    وی به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: ادارات تنها مجاز به استفاده ۵٠ درصد از ظرفیت برق خود هستند و با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های امنیتی و قضایی با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارزها برخورد می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه ٢٠ درصد مشترکین خانگی کم مصرف، ١٠ درصد پر مصرف و ٧٠ درصد خوش مصرف هستند، گفت: مشترکین برای جلو گیری از خاموشی‌ها استفاده از لوازم پر مصرف را به زمانی غیر ساعت ١٢ تا ١٨ عصر که اوج مصرف است موکول کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *