×
آخرین اخبار

مشاهده دومین قلاده از خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش پاپی لرستان

  • کد نوشته: 133356
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۰
  • 57 بازدید
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از مشاهده دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش پاپی لرستان خبر داد.

    مشاهده دومین قلاده از خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش پاپی لرستان

    به گزارش دیدگاه نیوز ازلرستان، علی سالاروند در این خصوص گفت: با تایید کارشناسان مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت زیست لرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله توسط تصاویر دریافتی از همیاران محیط زیست در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در ارتفاعات بخش پاپی، ثبت و ضبط شد.

    سالاروند افزود: این تصویر که توسط همیاران محیط زیست در ارتفاعات بخش پاپی لرستان ثبت شده است نمایانگر حضور یک خرس قهوه‌ای و توله آن با یک طوق سفید دور گردن آن‌هاست که این نشان دور گردن آن‌ها از موارد قابل توجه و کمتر دیده شده در این گونه منحصر به فرد در استان لرستان، محسوب می‌شود.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌‌‌ زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند اظهار داشت؛ خرس‌ها در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند و خطرات متعددی آن‌ها را تهدید می‌کند لذا حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

    مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود؛ اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی مناطق، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح زیستگاه‌هایی که از جمعیت زیستایی برخوردار هستند، نموده است.

    سالاروند اظهار داشت، این دومین مشاهده خرس قهوه‌ای به همراه توله در سال ١۴٠٢ می‌باشد که این مشاهدات نشان از احیاء شدن زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری در استان لرستان می‌باشد.

    سالاروند از همه هم استانی‌های عزیز و با فرهنگ، برای حفاظت از حیات وحش بی‌نظیر استان لرستان و پیوستن به پویش نه به شکار دعوت نمود و از تلاش‌های همه همکاران و همیاران محیط زیست در حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان تقدیر نمود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *