×
آخرین اخبار

مسابقات سراسری قرآن در خوزستان فرصتی مناسب برای تعمیق معارف قرآنی است

  • کد نوشته: 107223
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۲
  • 212 بازدید
  • اهواز – خبر روز – رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خوزستان فرصتی مناسب برای تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی در کشور است.

    مسابقات سراسری قرآن در خوزستان فرصتی مناسب برای تعمیق معارف قرآنی است

    حمید مجیدی مهر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین قرعه کشی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌و گو با خبرنگاران با بیان اینکه قرآن همچنان در جامعه ما مهجور است افزود:برگزاری این مسابقات یک فضای فرهنگی امیدبخشی را در کشور به ویژه در خوزستان که مهد تربیت قاریان برجسته قرآنی است ایجاد خواهد کرد.

    وی گفت: باید این فضای معنوی قرآنی متاثر از برگزاری مسابقات سراسری قرآن را به همه جای کشور تسری داد تا جوانان و نوجوانان ما با معارف قرآنی بیشتر آشنا شوند و پای سفره قرآن بنشینند.

    رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این اینکه مقدمات برگزاری مسابقات سراسری قرآن در حال انجام است افزود: این مسابقات که به مثابه بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور است برکات زیادی به همراه دارد و رهبر معظم انقلاب مشوق اصلی برگزاری این مسابقات هستند.

    مجیدی مهر افزود: تدارک و حمایت لازم از سوی دستگاه‌های فرهنگی خوزستان برای برگزاری شایسته و پربار این مسابقات ملی قرآنی در حال انجام است.

    به گزارش دیدگاه نیوز آیین قرعه کشی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به صورت الکترونیکی(مکانیزه) بین ۹۶ قاری برادر و ۸۲ قاری خواهر در اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار شد.

    قاریان شرکت کننده در مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های حفظ کل قرآن ، حفظ۲۰ جزء ، قرائت و ترتیل از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ به رقابت می‌پردازند.

    این نخستین بار است که خوزستان میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شده است.

    در یک ماه اخیر چندین نشست رسمی و غیررسمی با حضور مسئولان ارشد خوزستان برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات در اهواز انجام شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.