×
آخرین اخبار

عسکری در تشریح نظارت میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا:
مسائل کشاورزان و دامداران اندیکا در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می شود

  • کد نوشته: 75248
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۵
  • 430 بازدید
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نظارت میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا در استان خوزستان، گفت: مسائل و مشکلات مردم زلزله زده شهرستان اندیکا مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولان ذیربط مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
    مسائل کشاورزان و دامداران اندیکا در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره نظارت میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا، گفت: خوشبختانه زلزله اندیکا خسارات جانی نداشته اما خسارت های مالی در حوزه های کشاورزی و بخش های دیگر اتفاق افتاده و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش های دامپروری، شیلات و باغبانی خسارت هایی در مناطق زلزله زده اندیکا ایجاد شده که در جلسه آتی کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزرا و مسئولان ذیربط تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و با توجه به تاکیدات رئیس مجلس مبنی بر رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان اقدامات و رسیدگی ها پیگیری خواهد شد.

    عسکری ادامه داد: باید به صاحبان منازل مسکونی تخریب شده از زلزله و زیرساخت های بخش دامپروری کمک های بلاعوض و وام های کم سود پرداخت شود تا بازسازی شروع شود.

    وی ادامه داد: در شهرستان های مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل ظرفیت های مناسبی در بخش شیلات، کشاورزی و سایر بخش ها وجود دارد که باید با رسیدگی و اختصاص منابع از آن ها استفاده بهینه شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تلاش های آقای ورناصری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس برای پیگیری امور حوزه انتخابیه اش، گفت: علاوه بر اینکه مشکلات و مسائل مربوط به راه ها و جاده های منطقه باید حل شود باید یک برنامه زمانبندی شده نیز برای رسیدگی به امور تعریف شود.

    عسکری ادامه داد: بحث نهاده های دامی موردنیاز دامداران منطقه باید مورد پیگیری قرار گیرد همچنین موضوع خرید دام مازاد دامداران منطقه، باید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی مورد رسیدگی قرار گیرد و در اولویت باشد.

    گفتنی است محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل از روستای زلزله زده کنفه بازدید داشتند و در جریان مشکلات مردم منطقه قرار گرفتند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *