×
آخرین اخبار

مرمت و جلوگیری از ریزش احتمالی پل “کشکان” لرستان سه میلیارد تومان نیاز دارد

  • کد نوشته: 106940
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • 132 بازدید
  • خرم آباد – خبر روز  – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان عملیات فصل سوم استحکام بخشی پل تاریخی “کشکان” شهرستان چگنی خبر داد و گفت: برای انجام مرمت ضروری و دفع خطر ریزش احتمالی این سازه با ارزش سه میلیارد تومان نیاز است.

    مرمت و جلوگیری از ریزش احتمالی پل “کشکان” لرستان سه میلیارد تومان نیاز دارد

    به گزارش روز دوشنبه دیدگاه نیوز از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور افزود: پل کشکان به عنوان مادر پل های تاریخی ایران یکی از بناهای ارزشمند دوره ساسانیان به شمار می رود و حفاظت از آن در اولویت این اداره کل قرار دارد که در این راستا، اجرای هزار متر مکعب استحکام بخشی در بستر پل بر اساس اصول و منشور بین المللی صورت گرفته است. 

    وی اظهار داشت: امسال برای اجرای عملیات استحکام بخشی پل تاریخی کشکان یک میلیارد تومان هزینه شده اما تمام مرمت صورت گرفته به صورت برگشت پذیر بوده است.

    حسن پور عنوان داشت: در بازدید هفته پیش نماینده پایگاه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشکلات و آسیب های پل تاریخی کشکان مطرح شد تا نسبت به رفع آنها به منظور حفاظت از این اثر ماندگار تصمیم گیری شود.

    وی اظهار داشت: با توجه به فصل بارندگی، احتمال جاری شدن سیل های فصلی و قرار گرفتن این پل تاریخی در مسیر رودخانه کشکان، به منظور اجرای عملیات ضروری رفع خطر، انجام سازه نگهبان و کلاف کشی دوره پایه برای جلوگیری از ریزش احتمالی، سه میلیارد تومان نیاز است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *