×
آخرین اخبار

مرد حافظه جهان حکم گینس را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد

  • کد نوشته: 88640
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۴
  • 462 بازدید
  • طی مراسمی در تبریز با حضور اصحاب رسانه، "محمدرضا حسن‌زاده" مرد حافظه جهان، حکم گینس خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
    مرد حافظه جهان حکم گینس را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز، محمدرضا حسن زاده در مورد انگیزه خود از اهدای حکم گینس به موزه آستان قدس رضوی، گفت: در خانواده‌ای معتقد تربیت شده‌ام و معتقدم هرچه داریم از کرامت اهل‌بیت(ع) است، در ثبت رکورد جدیدم خیلی استرس داشتم و این به نوعی یک نوع نذر بود.

    وی ادامه داد: رکورد اول من حفظ ۵۸ لغت زبان انگلیسی در یک دقیقه بود و رکورد دوم من حفظ ۱۲۸ عدد تصادفی در یک دقیقه بود، که یکی از حکم هایم را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کرده‌ام.
    حسن زاده با بیان اینکه برای ثبت رکورد جدیدم نیز که شامل حفظ اسامی افراد و تاریخ تولدشان است، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ام، افزود: دو مرحله(تاییدیه حضور و سوابق) آن سپری شده و در مرحله سوم در حضور نماینده گینس اقدام به رکوردزنی خواهم کرد.
    مرد حافظه جهان با بیان اینکه زکات علم نشر آن است و هدف من نشر دانسته‌هایم بوده و دغدغه دارم که به تمام ایرانیان آموزش دهم تا همه از توانایی حافظه خود بهره‌مند شوند، اضافه کرد: نمی‌خواهم تنها خود در حوزه حافظه رکوردزننده باشم بلکه آرزویم این است که هر ایرانی یک رکورد در حوزه حافظه داشته باشد و توان حافظه خود را به حد اعلا برساند.
    وی خاطرنشان کرد: به رکوردزنی ادامه خواهم داد اما هدف اصلی من این است که افرادی را همتراز با خود تربیت کرده و در خدمت جامعه قرار دهم تا تمام افراد جامعه بتوانند از این ظرفیت به راحتی استفاده کنند و تکنیک‌های تقویت حافظه را فراگیرند.
    مرد حافظه جهان با بیان اینکه برای تقویت حافظه سه چیز مهم است، افزود: رعایت اصول تغذیه ای، ورزش و فراگیری تکنیک های تقویت حافظه که ما تکنیک‌های لازم را به علاقه‌مندان یاد می‌دهیم.
    حسن‌زاده در ادامه از تلاش برای تهیه بسته آموزشی تقویت حافظه برای کودکان زیر ۱۰ سال برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: تحقیقات علمی بسیاری در این رابطه انجام می‌دهم و تمام توان خود را به کار گرفته‌ام تا قوی‌ترین بسته آموزشی در جهان را آماده کنم که با کمک خداوند، به زودی این بسته آموزشی را ارائه خواهم کرد.
    وی با اشاره به اینکه نخبه‌ها زاده نمی‌شوند، بلکه با آموزش، پرورش می‌یابند، تاکید کرد: رکوردزنی در امر حافظه کار آسانی نیست و شاید تنها لحظه ثبت رکورد مورد توجه باشد در حالی که این کار بسیار سخت است، به طوری‌که در رکورد قبلی خود طی یک هفته چند کیلو وزن کم کردم.
    مرد حافظه جهان با بیان اینکه بنده نه تیزهوش بودم و نه شاگرد زرنگ کلاس، بلکه در مدرسه جزو ضعیف‌ترین دانش‌آموزان بودم، گفت: در شرف اخراج از مدرسه بودم که با فایل ۱۰ دقیقه‌ای تقویت حافظه مربوط به استاد مرتضی نصرت آشنا شده و تکنیک‌های مربوط به تقویت حافظه را فرا گرفتم و همین موضوع باعث شد تا استعداد خود را دریافته و مسیر جدیدی به رویم گشوده شود.
    وی در خاتمه به مشکلات پیش‌روی خود نیز اشاره کرد و افزود: انتظار مادی از مسئولان امر ندارم و تاکنون نیز به نزد هیچ مسئولی نرفته و درخواستی نداشته‌ام اما دغدغه‌ام این است که به تمام هموطنانم به صورت رایگان آموزش دهم که اگر حمایت‌های لازم از سوی مسئولان امر در این رابطه اعمال شود، من آمادگی خود را اعلام می‌کنم.
    وی با اشاره به اهمیت تقویت حافظه برای پیشگیری از بیماری آلزایمر، تاکید کرد: تکنیک‌های تقویت حافظه حتی باید به صورت یک واحد درسی در مدارس ارائه شود تا سطح حافظه دانش آموزان ارتقا یابد.
    مدیرکل بنیاد شهید نیز در این مراسم با بیان اینکه هر حرکتی که هنر و استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کند، قابل تحسین است، افزود: خیلی خوشحالم که این موفقیت توسط آقای حسن زاده که پدرشان از ایثارگران دفاع مقدس هستند ثبت شده است.
    جابر ابوالفتح زاده افزود: ودیعه بزرگی که شهدا با فداکاری و از جان گذشتگی به دست آورده اند، ارزش های ماندگاری هستند که برای ما به یادگار گذاشته اند و ما نیز تلاش می کنیم راهشان را ادامه دهیم.
    محمدرضا حسن‌زاده که به عنوان مرد حافظه جهان شناخته شده است، در حال حاضر ۲۵ ساله بوده و متولد شهر تبریز است؛ وی دارای مدرک مدیریت کسب و کار بوده و بعد از ثبت دو رکورد در زمینه حافظه اکنون گواهینامه موفقیت از سوی گینس برای وی صادر شده و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “مرد حافظه جهان حکم گینس را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد”

    1. ناشناس گفت:

      اشتباه کرد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *