×
آخرین اخبار

رزمایش ۱۴۹۵ به همت ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز اجرا شد

  • کد نوشته: 44633
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • 489 بازدید
  • ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز در پاسخ به ندای مقتدای انقلاب اسلامی در راستای کمک مومنانه رزمایش ۱۴۹۵ را برگزار کرد.
    رزمایش ۱۴۹۵ به همت ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز اجرا شد

    به گزارش دیدگاه نیوز به مناسبت یک هزار و چهارصد و نود و پنجمین سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) رزمایش ۱۴۹۵ با رمز لبیک یا رسول الله (ص) و با اهدا ۱۴۹۵ بسته معیشتی به نیازمندان توسط ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز برگزار شد.

    آیت الله دژکام ، نماینده معظم  ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ضمن تشکر و قدردانی از خیرین ، مدیران و نیرو های جهادی حاضر در رزمایش، گفتند:

    آنچه مسلم است این است که این حرکت ها الحمدلله در کشور ما شکل گرفته و همچنان جلو می‌رود و این واقعا جای تقدیر دارد،مسلما ستاد نمازجمعه و آستان مقدس احمد بن موسی( علیه السلام) در این راستا یک محوریت معنوی داشته‌اند و الحمدلله از این جهت هم توفیقاتی نصیب هر دو مجموعه مبارک شده که ماجور هستند و باید این کارها را با قوت ادامه دهند. از این مسائل که بگذریم می‌بینیم با وجود آنکه مردم از نظر درآمد لطمه خورده اند اما کمک‌هایشان به هم نوع را افزایش داده‌اند و از اینجا معلوم است که مردم ما خدا را در نظر دارند و کاری به این ندارند که پول هست یا نیست و این خیلی افتخار آمیز است و جای تشکر دارد و به نوعی ما باید به مردم بگوییم که دستتان را می‌بوسیم.

    ما اگر بخواهیم یک حساب ذهنی و سرانگشتی مطابق آمار بکنیم که البته آمار دقیق باید توسط مدیران مربوطه حساب بشود. اما بد نیست یک حساب سرانگشتی داشته باشیم، ما در شرایط عادی و معمولی حدود ۲۵۰ هزار نفر در سطح استان داشته ایم که از کمک‌های کمیته امداد استفاده می‌کرده‌اند و از وقتی که در شرایط کرونا قرار گرفته‌ایم افراد دیگری بخاطر آسیب دیدن از شرایط درآمدی به این جمع پیوستند و احساس این است که چیزی حدود ۲۵۰هزار خانوار دیگر اضافه شده‌اند که تقریبا ما ۵۰۰ هزار خانوار نیازمند به کمک خواهیم داشت که با احتساب هر خانواده مثلا ۴ نفر می‌شود حدود ۲میلیون نفر، در این استان ۵ میلیونی که از این شرایط لطمه خورده‌اند و کمک به این افراد اوج مواسات است.

    ایشان در ادامه افزودند: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز ما در یک مرحله ‌ای هستیم که میتوانیم بگوییم در دنیا اول هستیم برای آن است که در دنیا معامله با خداوند رسم نیست و معاملات همه دنیایی هستند. این کار اگر بزرگ شده بخاطر معامله با خدا است و ضرر در آن نیست.أُولَٰئِکَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَهَ بِالْهُدَىٰ فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ (۱۶ بقره).

    آیت الله دژکام در ادامه گفتند: من خواهشم این است که مجموعه روحانیت معظم و تاثیرگذاران محترم فرهنگی که در سطح استان هستند، تشویق کنند تا این حمایت‌ها انجام شود. ما با یک مشکل جهانی مواجه شده‌ایم و یک ملت میخواهد بگوید ما راحت می‌توانیم از این مشکل عبور کنیم زیرا ما خدا را داریم.در یک صحنه از جنگ بدر کفار شعار دادند که «نحن لنا العزی و لاعزی لکم» و الان هم در دنیا همین بساط است و این شبکه‌های ماهواره‌ای حرفشان همین است که ما عزی داریم اما شما ندارید.پیامبر اکرم (ص) فرمودند شما نیز بلند شوید و شعار دهید که اَلّلهُ مَولانا وَلا مَولی لَکُم. شما اگر ترامپ دارید ، خدا ندارید ولی ما خدا را داریم. هرکس که خدا دارد پیروز است نه کس دیگریاین را ما باید الان نشان بدهیم.

    امام جمعه شیراز اظهار داشتند: دقیقا در این بحث کرونا که پیش آمده، بحث رقابت تمدنی به خوبی خودش را نشان می‌دهد و ما یک طرفیم که می‌گوییم خدا را داریم و آنها یک طرف هستند که می‌گویند ما آمریکا داریم، در جنگ بدر شعار ما خدا داریم پیروز شد. در این صحنه نیز شعار ما خدا داریم شما پیروز می‌شود و مطمئن باشید،که قدرت‌های دنیوی هرچه که باشند در پاسخ به اینگونه مسائل عالم گیر در می‌مانند.

    ایشان در پایان تصریح کردند که اگر توکلمان به خداوند باشد ،نتایج بسیار خوبی خواهیم گرفت.

    احمد فخارزاده، رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز در این رزمایش گفتند: امروز مفتخر هستیم که خداوند متعال این توفیق را به ما عنایت فرمود که در راستای ندای مقتدا و پیشوای انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری ورود پیدا کردیم به بحث خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه.آن چیزی که ذهن‌ها تداعی می‌کند این است که مجموعه ستاد برگزاری نمازجمعه شیراز صرفا در راستای برگزاری نمازجمعه نقش آفرینی میکند اما آن عرصه ای که مقام معظم رهبری باز کردند در راستای کمک رسانی به افراد ضعیف جامعه، ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز هم در این راستا ورود پیدا کرد. 

    فخار زاده در ادامه گفت :ما در بحث برنامه سال ۹۹ پیش بینی کردیم ۱۴۴۰ بسته اهدا کنیم به نیازمندان اما خوشبختانه با توفیقاتی که حاصل شد با ورود خیرین به بحث کمک رسانی و امداد رسانی ۴ مرحله را قبلا اجرا کردیم منتها تدبیر شد که برنامه‌هایی که در ستاد نمازجمعه اجرایی می‌شود زیاد در قالب مراسمات رسمی نباشد.ما در چهار مرحله گذشته ۲۸۰۰ بسته را بین نیازمندان توزیع کردیم ولی مراسمات رسمی را برگزار نکردیم.اما این جدیت در مجموعه ستاد حاصل شد که ما در راستای لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب ورود پیدا کنیم و این حرکت را ادامه دادیم.

    اما مراسم امروز یک ویژگی دیگری دارد. بنا بر این بود که ما در سالروز ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام این برنامه را اجرا کنیم. عددی را که انتخاب کردیم به این دلیل بود که ۱۴۹۵ سال هجری قمری از ولادت پیامبر اسلام (ص) گذشته است و شاید این طرح جدیدی بود که در سطح کشور اجرا کردیم که ما عدد سالروز ولادت پیامبر را بتوانیم در قالب هدیه به نیازمندان اهدا بکنیم و این برنامه را اجرایی کنیم. خب خداوند توفیق دادند و این برنامه را ساماندهی کردیم با تدبیری که امام جمعه معظم داشتند، الحمدلله این برنامه همزمان با ولادت با سعادت یازدهمین پیشوای جهان تشیع حضرت امام حسن عسکری (ع) اجرا شد.

     رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز افزود: ما به عنوان مجموعه ستاد نمازجمعه شاید این کار ذاتا با کار ما ارتباط نداشته باشد اما خب ما ورود به بحث رفاه اجتماعی را جزء کارهای ستاد نمازجمعه تعریف کردیم و دو عنصر اساسی در این زمینه نقش آفرین بود. اولا مساعدت خود امام جمعه بود که لطف کردند حمایت مادی و معنوی از این برنامه کردند و این یک پشتوانه شد برای عوامل اجرایی ستاد نمازجمعه، دومین عنصری که باعث شد جدیت در کار شکل بگیرد حمایت خیرین عزیز بود که امروز در محضرشان هستیم که انصافا به نام نامی مبارک پیامبر گرامی اسلام ورود جدی کردند و ۱۴۹۵ بسته معیشتی را تامین کردند و ما کمال تشکر را از این عزیزان داریم. همچنین کمال تشکر را داریم از  مجموعه هیئت امنای مسجد شهدا که ورود پیدا کردند به این قضیه و بعضی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی خودشان شخصا ورود و مشارکت پیدا کردند و برخی از هزینه‌ها را تامین کردند و این توفیق حاصل شد و ان شاء الله بتوانیم در اسرع وقت نسبت به توزیع این بسته‌های معیشتی کارها را ساماندهی کنیم.

    احمد فخارزاده در ادامه گفت: امیدواریم با تدبیری که امام جمعه محترم داشتند و فرمودند که استمرار و تداوم این کار مهم است ما بتوانیم در مراحل بعدی کار را با جدیت دنبال کنیم تا زمانی که ان شاالله این شرایط حساس در کشور حاکم است بتوانیم به سهم خودمان کار را پیش ببریم. در پایان تشکر می‌کنم از مدیر کل دادگستری استان و مدیر کل محترم سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل محترم کمیته امداد و سایر مسئولین دستگاه‌های اجرایی، همچنین تشکر میکنم از ریاست محترم حوزه علمیه استان فارس و همه بزرگوارانی که لطف کردند و در این مراسم شرکت کردند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *