×
آخرین اخبار

مدارس دولتی به افراد بدون صلاحیت واگذار نمی شود

  • کد نوشته: 107232
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۲
  • 169 بازدید
  • اهواز- خبر روز- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: تمایلی نداریم مدارس غیر دولتی را به افرادی که صلاحیت مدرسه داشتن ندارند تحویل بدهیم.

    مدارس دولتی به افراد بدون صلاحیت واگذار نمی شود

    به گزارش دیدگاه نیوز احمد محمود زاده چهارشنبه در گردهمایی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی خوزستان در محل تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: در وزارت آموزش و پرورش سیاست گذاری شده که مدرسه به افرادی واگذار شود که صلاحیت حرفه ای سخت ابزاری و نرم ابزاری داشته باشند.

    وی گفت: تمامی برنامه هایی که در مدارس دولتی انجام می شود باید در مدارس غیر دولتی نیز انجام شود.

    محمود زاده با بیان اینکه کنکور سنجش اشتباهی برای ارزیابی آموزش و پرورش است ادامه داد: یک مدرسه زمانی موفق است که بتواند دانش آموز المپیادی پرورش دهد.

    معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۰ تصویب شد و انتظار داشتیم که تا به امروز به درستی اجرا شود چرا که نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است اما متاسفانه کار اساسی در این خصوص انجام نشده و تنها به ۱۰ درصد آن توجه شده است.

    وی افزود: یکی از مواردی که در این سند بسیار به آن پرداخته موضوع نیروی انسانی است که مشخص کرده جذب و نگه داشت نیروی انسانی چگونه انجام شود.

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی کشور افزود: ۱۳۴ راهکار در این سند قید شده که از این تعداد ۱۲۱ راهکار مربوط به نیروی انسانی است که چگونه یک نیروی انسانی در سیستم آموزش و پرورش جذب، آموزش و پرورش داده شود و چگونه نگه داشته شود.

    وی گفت:در بجث محتوای آموزشی نیز باید به سمتی برویم که مطابق سند تحول باشد، به گونه ای که مهارت‌های زندگی و کسب و کار به دانش آموزان آموزش داده شود و محتوای کتاب های فعلی بهبود یابد.

    محمود زاده ادامه داد: کار رتبه بندی مدارس نیز در حال انجام است تا اولیای دانش آموزان و معلم ها بدانند که دانش آموز در چه مدرسه ای با چه رتبه ای در حال تحصیل است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق سند تحول بنیادین آموزش به دانش آموزان باید در حوزه های اعتقادی ، علمی ، بسیج وشجاع و کار آفرین انجام شود.

    وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید در کلاس های درس به درستی تربیت شوند افزود: آینده جمهوری اسلامی توسط دانش آموزانی که امروز در کلاس درس آموزش می بینند ساخته می شود.
    محمود زاده بیان کرد: ۱۰ درصد از دانش آموزان خوزستان در مدارس غیر دولتی هستند و باید این مدارس به گونه ای رشد کنند که اولیا برای تحصیل فرزندان خود در این مدارس ترغیب شوند.

    رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه با بیان اینکه دشمن از تسلط ایران در منطقه آشفته است اظهار داشت: دشمن خواهان عزت و استقلال ایران نیست و از قوی شدن ایران ترس دارد به همین دلیل تصویری سیاه و تاریک از جمهوری اسلامی ارائه داده و تصویر سازی آرمانی از کشور های دیگر انجام می دهد.
    محمود زاده افزود: آموزش و پرورش و به ویژه معلم ها نقش مرجعیت در آگاهی بخشی را در این امور باید ایفا کنند.
    معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:مردم به انقلاب ، اسلام و ایران علاقه مند هستند و نارضایتی آنها از مسئولانی است که عملکرد خوبی نداشته اند .
    محمود زاده در خاتمه با اشاره به اینکه مراکز مجازغیر دولتی سایر دستگاه ها باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند بیان کرد: به دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد و در حال تدوین قوانینی جدیدی برای مدارس غیر دولتی و هیات امنایی هستیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.