×
آخرین اخبار

محسن هاشمی: رأی شورای امنیت باعث انزوای مجدد کاخ سفید شد

  • کد نوشته: 8682
  • ۱۳۹۶-۱۰-۱۷
  • 773 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای امنیت و رد درخواست کاخ سفید در مورد ایران گفت: این موضوع باعث انزوای سیاست کاخ سفید بوده و آن را می‌توان از نتایج برجام دانست.   محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران طی سخنانی اظهار کرد:‌ هفدهم دی‌ماه پنجاهمین […]

    محسن هاشمی: رأی شورای امنیت باعث انزوای مجدد کاخ سفید شد

    دیدگاه نیوز/ رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای امنیت و رد درخواست کاخ سفید در مورد ایران گفت: این موضوع باعث انزوای سیاست کاخ سفید بوده و آن را می‌توان از نتایج برجام دانست.

     

    محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران طی سخنانی اظهار کرد:‌ هفدهم دی‌ماه پنجاهمین سالگرد فقدان شادروان غلامرضا تختی است که آن را گرامی می‌داریم. غلامرضا تختی در سال ۱۳۴۶ و در سن ۳۷ سالگی در اوج شهرت و محبوبیت درگذشت.

     

    رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: دو زلزله که یکی زمین را به لرزه درآود و دیگری جامعه را، هشداری بود برای ما و این هشدارها نه آنقدر کوچک بود که حس نشود و نه آنقدر بزرگ که پیامد سخت داشته باشد. 

     

    هاشمی ادامه داد: موضوع دیگری که طی روزهای گذشته مورد توجه قرار داشت مصوبه شورای امنیت بود که خوشبختانه در نشست فوق‌العاده که این شورا برگزار شد درخواست کاخ سفید در مورد ایران بار دیگر رد شد و این موضوع باعث انزوای سیاست کاخ سفید شد که این موضوع را می‌توان از نتایج برجام دانست. `

     

    وی افزود: به مدد برجام توطئه علیه ایران در شورای امنیت شکست خورد اما این نباید ما را از مشکلات جدی در اداره جامعه غافل کند.

     

    رئیس شورای شهر تهران گفت: در آستانه نخستین سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار داریم و شاید امروز بیش از هر زمان دیگری خلأ نبود ایشان در فضای متلاطم جامعه احساس می‌شود و امروز بنده نه به عنوان فرزندی در رثای پدر بلکه به عنوان یک شهروند ایرانی که در طول نیم‌قرن شاهد مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر این بزرگ‌مرد تاریخ ایران معاصر بودم، لازم می‌دانم به نکاتی درباره ایشان اشاره کنم. 

     

    رئیس شورای شهر تهران افزود: هاشمی، نماد عقلانیت نظام بود، عقلانیتی که ضرورت‌های جامعه و نیازهای مردم را با مصالح نظام و مبانی اسلام پیوند می‌زد و برای بن‌بست‌ها راه بیرون‌رفت، طراحی می‌کرد و از تهدیدها فرصت می‌ساخت.

     

    وی اضافه کرد: هاشمی اسطوره صبر و بردباری بود، خویشتنداری‌اش، از خویش گذشتنش حاصل شده بود، به یاد ندارم که عصبانیتش را دیده باشم، از دیگرانی که به او جفا می‌کردند دیر ناراحت می‌شد و زود می‌گذشت. مخالفان خود را نیز فرزندان ایران و نیروهای انقلاب می‌دانست و می‌کوشید از ریزش در نظام جلوگیری کند، حالا در این راه اگر آسیب، حمله و جفا به او می‌شد به جان می‌خرید. 

     

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هاشمی آینده‌نگر بود، به فردای دیگران، دیروز اندیشیده بود، دنیا دیدگی و مطالعات تجربیات سایر ملت‌ها برایش ابهام‌آفرین و ایده‌ساز بود و از یادگیری در هر شرایطی استقبال می‌کرد و ظرفیت‌های فراوان ایران‌زمین و محرومیت‌های بی‌حد ایرانیان را به خوبی درک می‌کرد و فاصله وضع موجود و وضعیت مطلوب هم برایش رنج‌آور بود و همه به او انرژی و انگیزه می‌داد.

     

    وی ادامه داد: هاشمی شجاع بود، همان اندازه که در فرماندهی و حضور در خط مقدم جبه‌های جنگ دلیر بود، در پذیرفتن مسئولیت و مواجهه با حقیقت شجاعت داشت، رزمنده‌ای صلح‌طلب و مبارزی خستگی‌ناپذیر بود. از دشمن نمی‌هراسید اما شهادت جوانان ایرانی و مرگ سربازان دشمن او را رنج می‌داد، با هدف برقراری صلح می‌جنگید و برای پذیرش آبرو و جان خویش پیشکش مرادش خمینی کبیر کرد که مصداق ذبح اکبر انقلاب باشد.

     

    هاشمی افزود: هاشمی مجاهد نسوح بود، ۲۰ سال برای پیروزی انقلاب اسلامی و به نتیجه رسیدن نهضت سازمان‌دهی، سخنرانی، تولید فکر، رنج زندان، شکنجه و دوری از خانواده را بر خود هموار کرد تا شاهد به ثمر نشستن آرمان آزادی خواهی مردمش باشد، تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها و فشارهای ساواک را به عشق وطن پذیرا شد تا ایران از این مسیر پرپیچ و خم بگذرد و به ایستگاه انقلاب برسد.

     

    رئیس شورای شهر تهران گفت: هاشمی سیاست‌مداری با بصیرت بود، رگه‌های انحراف را بیش از دیگران تشخیص می‌داد و نسبت به آن هشدار می‌داد، افراط و تفریط، کندروی و تندروی را دو روی سکه می‌دانست که هر یک مقدمه و متلازم دیگری است. میانه‌روی و اعتدال را توصیه می‌کرد و در زندگی شخصی و سیاسی خود بیش از دیگران به توصیه‌اش پایبند بود. 

     

    وی بیان کرد: هاشمی منادی وحدت بود، وحدت بین شیعیان و اهل سنت، وحدت بین نظام و مردم، وحدت بین جریانات و سلایق مختلف سیاسی و وحدت بین ملت‌ها و اعتقادی راسخ داشت که نباید تفاوت‌های فکری و فرهنگی که می‌تواند عامل پویایی جامعه و رشد شود، باعث کدورت و دشمنی شود. 

     

    هاشمی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری خلأ فقدان هاشمی را حس می‌کنیم، جامعه و نظام با جای خالی اندیشه‌نگری مواجه هستند که تهدیدها را تبدیل به فرصت و کدورت‌ها را تبدیل به صمیمیت و وحدت کند و سیره هاشمی راه اعتدال، روش عقلانیت، مدارا و وحدت و در عین کسرت است. میراث او برای ایران مسیر آبادانی، رفاه و شکوفایی و رسالت بزرگ ما پیمودن این مسیر دشوار است، راهی که هاشمی استواری آن را طی کرد و امیدوارم ما نیز رهروی پیوسته در مسیر اعتلای ایران باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *