×
آخرین اخبار

محسن رضایی: ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌کنیم

  • کد نوشته: 63236
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۳
  • 434 بازدید
  • محسن رضایی گفت: ایران خیلی بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و استان‌ها به صحنه بیایند، تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد، مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند.

    محسن رضایی: ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌کنیم

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محسن رضایی میر قائد، امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم لرستان که از شبکه استانی افلاک پخش شد، اظهار کرد: هنر امام انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره واحد شده و بلند شدیم روی قامت خود ایستادیم.

    وی ادامه داد: متأسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه اخیر باعث شد این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران هم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی به او دست دهد.

    رضایی افزود: ما دوباره باید قیام کنیم و روی پای خود بایستیم و حرکتی نو با دولتی نو آغاز کنیم.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نه غرب و نه شرق نتوانستند در مقابل انقلاب اسلامی مقاومت کنند و برای بار دوم امام همه اقوام را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ما درگیر شده بود، پنجاه کشور پشت صدام ایستاده بود همه را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

    وی تصریح کرد: آیا نمی‌توانیم یک بار دیگر همه استان‌ها و اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتماً با وجود رهبری فرزانه‌ای که داریم و با وجود جوانان غیرتمندی که در دل شما هموطنان هست چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم، قیام فرهنگی – اقتصادی، شکستن محاصره اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، برای زندگی‌های بهتر، برای تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای اینکه همه ایرانی‌ها، ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

    رضایی بیان کرد: اینطور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، این شما هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و انتخاب اصلی در دست شماست.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم قیام سوم را آغاز کنیم، ادامه داد: قیام زندگی بهتر برای به‌زیستی، سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمین و بازنشستگان، برای زدودن غم و غصه از چهره مردم، برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند همانگونه که در دوران دفاع مقدس حرکت کردیم، اما شرط آن حرکت همگام و هماهنگ است.

    وی تأکید کرد: دولت، زندگی، ثروت و قدرت برای همه و ما این کار را با تکیه بر حمایت‌های شما انجام خواهیم داد، ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم، مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت می‌دهیم.

    رضایی افزود: ما با این استثمار نو که نیروی انسانی از استان‌ها به تهران آمده و از آنجا به خارج از کشور می‌روند مبارزه می‌کنیم.

    قطب‌های اقتصادی درست می‌کنیم، اینطور نیست که از تهران یک نسخه واحد به کل کشور ارسال شود، در دولت ما که دولت اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است، دولت ما برای هر استانی برنامه خاص آن استان با مردمان تهیه شده است.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: هر استانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خود را دارد و نسخه خاص خود را می‌خواهد، نسخه واحد نوشتن از تهران به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها، استعدادهای مردم هر استانی است.

    وی تصریح کرد: دولت ما دولت اقدام و تحول است و متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در هر استان تهیه کردیم و اجرا خواهیم کرد.

    رضایی بیان کرد: دلیل ندارد اگر فولاد باید در سواحل باشد به مرکز ایران منتقل شود یا به نزدیک معادنی منتقل شود که بعداً با مشکلات کمبود آب مواجه شویم.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه اختیارات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به همان استان‌ها می‌دهیم، عنوان کرد: هرکدام از استان‌های ما می‌تواند به اندازه یک کشور تولید و صادرات داشته باشد، ایران خیلی بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و استان‌ها به صحنه بیایند، تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد، مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند.

    وی بیان کرد: دولت ما این تجربه را دارد که چگونه می‌توان جوانان و همه اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر انجام داد.

    رضایی ادامه داد: ما چند خط مشی داریم، اول اینکه استانداران هر استان را از بین مردان بزرگ همان استان انتخاب کنیم، بعد از آن پارتی بازی نمی‌کنیم.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس جمهور با تصویب هیئت دولت می‌تواند اختیارات خود را با افرادی واگذار کند که ما در بعد اقتصاد به استان‌ها اختیاراتی می‌دهیم.

    وی افزود، دوم اینکه ما کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که داریم به مدیران کمک می‌کنیم، با همه توان پشت سر استاندارها و مناطق حضور دارد، اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

    رضایی با اشاره به اینکه اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود، ادامه داد: علاوه‌بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی حمایت می‌کنیم که در استان‌ها شغل ایجاد شود و نهضت بزرگ خانه سازی را راه‌اندازی می‌کنیم.

     این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: اگر مسکن را راه بیاندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می‌افتد.

    وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، تصریح کرد: من و دوستانم مانند دوران جنگ پیش می‌آییم، اجازه نمی‌دهیم که نان قرضی، زاچباله گردی و کول بری بر قامت بلند ایرانی بنشیند.

    رضایی ادامه داد: حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین کاری است که دولت من باید انجام بدهد، ازدواج جوانان و حقوق خانه‌داری برای ما مهم است.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: کاری می‌کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد، مسئله من حفظ کرامت انسانی خانواده‌های ایرانی است.

    وی ادامه داد: دولت ما برای استان لرستان یک سند اقدام و تحول آماده کرده که در زمینه کشاورزی، کردشگری، صنعت، معدن و زیرساخت‌ها چ، ترانزیت و راه‌آهن دارد که بعد از تشکیل دولت این سند به تفصیل بیان خواهد شد و شما از ما مطالبه و پیگیری می‌کنید و میثاقی بین دولت ما و استان است.

    رضایی ادامه داد: مردم لرستان همیشه در محرومیت بودید، لرستان همیشه در بیکاری در صدر بوده و مشکلات حاشیه نشینی نیز همینطور و ۳۰ درصد جامعه شهری و ۵۳ درصد جامعه روستایی لرستان در محرومیت به سر می‌برند.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما منطقه ویژه لرستان را تصویب کردیم، امیدواریم در کنار منطقه ویژه بروجرد که راکد مانده بتواند زمینه ایجاد شغل برای جوانان باشد.

    وی افزود: جوانان را فعال خواهیم کرد، ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارید گردشگری طبیعی در لرستان کم سابقه است و گردشگری باستانی و فرهنگی نیز جای کار فراوانی دارد.

    رضایی بیان کرد: آب بسیار عظیمی از سرچشمه‌های لرستان عبور کرده و به استان‌های جنوبی می‌رود ولی استان از کم آبی رنج می‌کشد که این دردناک است و احداث سد بختیاری و چند سد دیگر نیز هنوز معطل باقی مانده است.

    این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: صنایع تبدیلی نقش مهمی در لرستان دارد که مغفول مانده، برخی از مناطق لرستان مانند الشتر و نورآباد، الیگودرز، دورود، ازنا، کوهدشت و پلدختر امکانات فراوانی وجود دارد که به صورت خام باقی مانده و از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *