×
آخرین اخبار

محتوای نامه قالیباف به سران سه قوه چیست؟

  • کد نوشته: 12891
  • ۱۳۹۷-۰۵-۲۶
  • 621 بازدید
  • دیدگاه نیوز / یورونیوز در گزارشی به نامه ۱۴ صفحه‌ای شهردار سابق تهران به سران سه قوه پرداخته است. این رسانه می نویسد: محمدباقر قالیباف برای حل بحران اقتصادی به سران سه قوه نامه نوشته است. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا دریافت نامه از سوی قالیباف […]

    محتوای نامه قالیباف به سران سه قوه چیست؟

    دیدگاه نیوز / یورونیوز در گزارشی به نامه ۱۴ صفحه‌ای شهردار سابق تهران به سران سه قوه پرداخته است. این رسانه می نویسد: محمدباقر قالیباف برای حل بحران اقتصادی به سران سه قوه نامه نوشته است.

    محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا دریافت نامه از سوی قالیباف را تکذیب کرده بود.

    پس از اظهار بی‌اطلاعی محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از نامه محمدباقر قالیباف به حسن روحانی، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران ضمن تایید ارسال نامه‌ قالیباف به برخی مسئولان نظام گفت: «احتمالا هنوز این نامه به دست خود آقای واعظی نرسیده ولی قالیباف نامه‌ای به سران سه قوه به عنوان اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال کرده است.»

    حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۴ مرداد در حساب توییتر خود از شهردار اسبق تهران خواست محتوای نامه‌اش به سران سه قوه را در رسانه‌ها منتشر کند.

    تا پیش از این خبری از جزئیات انتشار چنین نامه‌ای از سوی نامزد شکست خورده انتخابات‌های پیشین ریاست جمهوری نبود و کسی مفاد نامه قالیباف به روسای سه قوه را نمی‌دانست.

    محسن پیرهادی در مورد محتوای این نامه گفت: «در این نامه راهکارهای عملیاتی به تفصیل در راستای کمک به دولت جهت مدیریت حوزه نقدینگی و ارز ارائه شده است. شرایط کشور ایجاب می‌کند همه دلسوزان مردم، نظام و انقلاب با همدلی و وحدت تمام فکر و توان خود را برای حل مشکلات مردم به کار ببندند.»

    جزئیات بیشتری از نامه قالیباف به سران سه قوه منتشر نشده است و قوه مقننه و قضائیه حتی در همین حد هم دریافت چنین نامه‌ای را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

    خبرگزاری ایسنا هم روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد نوشت که با تماس با بخش رسانه‌ای مرتبط با محمدباقر قالیباف اطلاع یافته است که «این نامه دو روز قبل خطاب به سران قوا نوشته شده اما زمان انتشار متن آن به تصمیم‌مخاطبان نامه واگذار شده است.»

    با این وجود یکی از مجریان صدا و سیما به نام وحید ایمانی روز پنج‌شنبه در توییتر خود مدعی شد نامه قالیباف را که ظاهرا ۱۴ صفحه بوده مطالعه کرده است. این مجری جوان تلویزیون در توییت خود می‌نویسد: «نامه ۱۴ صفحه‌ای قالیباف به سران قوا را خواندم، اگر دولت به دور از تکبر سیاسی تن به این جراحی علمی و کارشناسی اقتصادی بدهد، حتی با تیم اقتصادی ناکارآمد فعلی تا پیش از پایان سال بدون اغراق، شرایط کشور به شرایط فوق مطلوب خواهد رسید.»

    با وجود این که جزئیات بیشتری از این نامه منتشر نشده، اما با توجه به شناختی که از شخصیت سیاسی محمدباقر قالیباف وجود دارد، به نظر می‌رسد او پیشنهاداتی در خصوص تغییرات و اصلاحات ناگهانی و در جهت آنچه که او «مدیریت جهادی» می‌نامد، ارائه کرده باشد. ضمن این که با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند سال ۹۸) تحریکات بازیگران سیاسی که مدتی در سکوت سپری کرده‌اند افزایش خواهد یافت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *