×
آخرین اخبار

مجید انصاری: عده‌ای فحاشی و هتک حرمت را انقلابی‌گری می‌دانند

  • کد نوشته: 39668
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • 399 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری و انقلابی‌گری دارند باید بیش از دیگران به ارزشهای اخلاقی و اسلامی پایبند باشند ولی عده‌ای انقلابی گری را با فحاشی و هتک حرمت اشتباه گرفته اند. مجید انصاری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و […]

    مجید انصاری: عده‌ای فحاشی و هتک حرمت را انقلابی‌گری می‌دانند

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری و انقلابی‌گری دارند باید بیش از دیگران به ارزشهای اخلاقی و اسلامی پایبند باشند ولی عده‌ای انقلابی گری را با فحاشی و هتک حرمت اشتباه گرفته اند.

    مجید انصاری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی کرونا اظهار داشت: هتک حرمت اشخاص حتی افراد عادی امری غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی است.

    وی تصریح کرد: وقتی که هتک حرمت نسبت به مسئولان عالی رتبه کشور باشد قانون این موضوع را با صراحت جرم تلقی کرده و چون جرم آشکار است احتیاج به شاکی خصوصی ندارد و مدعی العموم باید برای برخورد با آن ورود کند.

    عضو مجمع روحانیون مبارز، برخورد مدعی العموم با هتک حرمت رییس جمهوری را دفاع از حریم اخلاق عمومی دانست و افزود: موضوع هتک حرمت رییس جمهوری بحث حفظ اخلاق عمومی است چرا که رییس جمهوری منتخب مردم است. در واقع منصب ریاست جمهوری یک منصب ملی محسوب می شود و بحث شخص مطرح نیست.

    انصاری با بیان اینکه جنبه عمومی هتک حرمت و اثرات نامطلوب آن برای جامعه روشن است، افزود: چنین رفتاری علاوه بر این که در داخل تاثیر نامطلوبی دارد و باعث فرهنگ سازی نادرست می شود، در عرصه بین‌المللی هم مقامات عالی رتبه کشور را تضعیف کرده و  باعث می شود آنها از موقعیت مطلوبی برای دفاع از منافع مردم در برابر قدرت های خارجی برخوردار نباشند.

    وی با اشاره به بی توجهی برخی افراد و جریان های سیاسی نسبت به تبعات اظهاراتشان برای کشور خاطرنشان کرد: این افراد وقتی از تریبون های رسمی و عمومی سوء استفاده می کنند، ابعاد جرمشان مضاعف می شود زیرا توهین در میان جمعی چند نفره با توهین از تریبون مجلس که از رادیو پخش و در معرض مردم ایران و جهان است، فرق دارد.

    نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، هتک حرمت رییس جمهوری از تریبون مجلس را سوء استفاده از موقعیت و قدرت ارزیابی کرد و گفت: صاحبان رسانه و تریبون و امثال آنها باید خود منادی وحدت و اخلاق باشند و در این باره مسئولیت مضاعف دارند.

    انصاری، توهین به مقامات عالی رتبه کشور از تریبون مجلس در زمان امام خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: گرچه توهین های آن زمان قابل مقایسه با این اهانت های امروز نبود در عین حال امام(ره) به مجلس هشدار جدی داده و امر کردند به افرادی که مورد توهین واقع شده اند اجازه داده شود تا از تریبون مجلس از خود دفاع کنند که این موضوع تبدیل به قانون و در آیین نامه مجلس هم درج شد.

     عده ای انقلابی گری را فحاشی و هتک حرمت می دانند

    وی با اشاره به تکرار تذکرات به مجلس یازدهم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کسانی که ادعای ولایتمداری، انقلابی گری و دفاع از ارزش ها را دارند، بیش از دیگران باید به ارزش‌های انسانی و اخلاقی و اسلامی حساس باشند اما متاسفانه عده ای از آنها انقلابی گری را در فحاشی و هتک حرمت و تهمت زدن می دانند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افراد فکر می کنند اگر در تریبون مجلس همه حریم های اخلاقی را شکستند و با رکیک‌ترین الفاظ به مقام دوم کشور توهین کردند، شجاعت محسوب می شود در حالی که این شجاعت نیست و همانطور که بین انتقاد و توهین فرق هست بین شجاعت و بی حیایی هم تفاوت وجود دارد.

    انصاری با بیان خاطره ای از دوران جوانی خود درباره دلیل تکرار هشدارها از سوی مقام معظم رهبری گفت: وقتی پامنبری های یکی از واعظین به تکراری بودن وعظ های وی اعتراض کردند این منبری معروف دلیل آنرا تکراری بودن گناهان پامنبری ها عنوان کرد و این مثال الان در مورد هتک حرمت ها و هشدارهای پیاپی رهبری صادق است.

    تکرار هشدار رهبری به نمایندگان نشان دهنده حساسیت موضوع است

    وی با یادآوری این موضوع که تکرار هشدارها به مجلس از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده حساسیت و اهمیت موضوع است، گفت: اگر این آقایان توجهی به منافع ملی داشتند، در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان خارجی و جنگ بهداشتی با بیماری کرونا است و انواع مشکلات بر سر مسئولان کشور آوار شده و اداره کشور دشوار است، این رویکرد را اتخاذ نمی کردند.

    عضو مجمع روحانیون مبارز به مشکلات و گرفتاریهای مردم از شرایط شیوع بیماری کرونا و مشکلات معیشتی اشاره کرد و گفت: افراد هتاک به جای اینکه التیامی بر درد مردم باشند و به جامعه آرامش بدهند با اینگونه رفتارها بر زخم دل مردم نمک می باشند و مردم را آزار داده و کشور را تضعیف می کنند.

    هتاکان در عمل عامل تکثیر ادبیات منافقین شده اند

    انصاری با بیان اینکه هتک حرمت مسئولان عالی رتبه کشور، موقعیت آنها را در داخل و در عرصه جهانی تضعیف می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب به خوبی فرمودند، این کار یک کار «آمریکایی» است. این به آن معنا نیست که افراد هتاک آمریکایی یا عامل آمریکا هستند بلکه به این معناست که آنها در عمل کاری را انجام می دهند که رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و اسرائیلی انجام می دهند.

    وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های منافقین هم با همین ادبیات صحبت می کنند و مثل این است که آنها چنین ادبیاتی را تولید کرده و هتاکان داخلی آنرا تکثیر می کنند.

    این فعال سیاسی از هتاکان به رییس جمهور خواست تا رفتارشان را با رفتار دشمنان انقلاب اسلامی مقایسه کنند و افزود: هتاکان متاسفانه  فرمایشات رهبری را گوش نمی کنند و به همین خاطر رهبری مجبور می شود دوباره صحبت های قبلی را تکرار کند.

    انصاری، اهانت کنندگان را افرادی فراموشکار دانست که بعد از مدت کوتاهی فرمایشات رهبری را از یاد می برند و هتاکی را از سر می گیرند و گفت: اگر واقعاً هتاکان بازهم بخواهند کار آمریکایی کنند باید تکلیفشان را با خودشان و مردم روشن کنند.

    اسلام بر نزاکت حتی در مقابل دشمن تاکید دارد

    وی با بیان اینکه جایگاه نماینده جایگاهی است که باید مظهر انصاف، عدالت، متانت و ادب ملت ایران باشد، یادآور شد: نمایندگان حتی در برابر بیگانگان و دشمنان هم نباید از ادبیاتی استفاده کنند که در فرهنگ اسلام و انقلاب نیست.

    عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان خاطراتی از ادب و نزاکت امام خمینی(ره) در برخورد با دشمنان گفت: حضرت امام در شرایطی که شاه مردم را شکنجه و شهید می کرد از تعبیر «آقای شاه» یا «شاه» برای وی استفاده می کرد و در شرایطی که کارتر دشمن مردم ایران بود از وی تحت عنوان «آقای کارتر» یاد می کرد و هیچگاه از دایره نزاکت در صحبت از دشمنان خارج نشد.

    انصاری، فرهنگ قرآن، اهل بیت و اسلام را فرهنگی فاخری دانست که بر رعایت حد و مرزهای اخلاقی حتی نسبت به دشمنان تاکید دارد و افزود:  توهین به رییس جمهوری، توهین به همه ملت است.

    وی با بیان اینکه انتقاد امری مطلوب و سازنده و حق مردم است، خاطرنشان کرد: مردم هم کاملاً می‌فهمند و بین انتقاد دلسوزانه و توام با ارائه راهکار با عقده گشایی ها و رفتارهای کودکانه سیاسی فرق می گذارند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *