×
آخرین اخبار

متقاضیان وام جدید کرونا یک هفته فرصت دارند

  • کد نوشته: 77950
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۵
  • 367 بازدید
  • با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا پایان آذر ماه تمدید کرده بنابر این متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا درخواست خود را برای گرفتن وام در سامانه کارا به ثبت برسانند.
    متقاضیان وام جدید کرونا یک هفته فرصت دارند

    به گزارش دیدگاه نیوز، پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محوری آغاز شد و بر این اساس بنگاههای چهار حوزه حمل و نقل، گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مشمول این مرحله از دریافت وام جدید کرونا شناخته شدند.

    کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا در چهل و نهمین نشست خود به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهور و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب‌ دیده از کرونا، مهلت پرداخت وام جدید کرونا را که تا پیش از آن آخر شهریور ماه اعلام شده بود یکبار دیگر تا پایان آذر ماه تمدید کرد.

    بر این اساس صاحبان مشاغل ۱۴گانه آسیب دیده از کرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان آذرماه و یک هفته دیگر مهلت دارند برای دریافت وام به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

    در راستای تمدید زمان دریافت وام جدید کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

    پیش از این بانکها موظف بودند تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که پرداخت تسهیلات از سوی بانکها تا پایان بهمن ماه ادامه پیدا کند.

    هر چند که بانک مرکزی اخیرا پیرو مصوبات نود و پنجمین جلسه مورخ ۶ آذرماه ۱۴۰۰ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی مهلت‌های مقرر در قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران برای مشمولان را برای آخرین بار از اول مهر ماه به مدت شش‌ماه یعنی تا پایان ۱۴۰۰ تمدید کرده و به موجب بند (۳) از مصوبات جلسه مورخ ۲۱‌/۱‌/۱۴۰۰ از تمدید اعطای تسهیلات کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ و همچنین امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی تا پایان سال ۱۴۰۰ به کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آسیب دیده از بحران کرونا اعم از تسهیلات کرونایی سامانه کارا، صندوق کارآفرینی امید و … خبر داده است.

    وام جدید کرونا مختص صاحبان مشاغل و کسب و کارهای چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی است و مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها پیش از این جهت بهره مندی از وام کرونا به فهرست کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اضافه شدند.

    پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده بودند برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا معرفی شدند.

    بازپرداخت وام جدید کرونا دو ساله و با نرخ سود ۱۲ درصد است و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در خصوص ثبت نام انجام دهند. تمام اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار بانک قرار داده می شود و پرداخت وام پس از بررسی و تایید بانک صورت می گیرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا پایان آذر ماه تمدید کرده بنابر این متقاضیان وام کرونا تنها یک هفته فرصت دارند تا درخواست خود را به ثبت برسانند. بدیهی است هرگونه تمدید مجدد دریافت و پرداخت وام به تصمیم کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی خواهد داشت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *