×
آخرین اخبار

لندن اظهارنظر جنجالی جانسون درباره قربانیان کرونا را انکار کرد

  • کد نوشته: 59094
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • 366 بازدید
  • وزیر دفاع دولت انگلیس در ادعایی گزارش رسانه‌ای درباره اظهارنظر نخست‌وزیر این کشور که اهانت و بی‌تفاوتی وی به قربانیان کرونا را نشان می‌دهد، نادرست خواند.
    لندن اظهارنظر جنجالی جانسون درباره قربانیان کرونا را انکار کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) به گزارش یک روزنامه انگلیسی که سخنانی را از «بوریس جانسون» نقل کرده بود، واکنش نشان داد.
    «رویترز»، روزنامه «دیلی میل» گزارش داده بود که نخست‌وزیر انگلیس ماه اکتبر در جلسه‌ای در دفتر کارش در خیابان «داونینگ استریت» گفته بود «قرنطینه لعنتیِ دیگری در کار نیست، بگذارید هزاران جسد روی هم انباشته شود».
    این روزنامه به نقل از منابع خود گزارش داد جانسون این اظهارنظر را بعد از آن بیان کرد که «مایکل گاو» عضو پارلمان این کشور هشدار داده بود باید از سربازان برای محافظت از بیمارستان‌هایی که ظرفیتشان به دلیل تعداد زیاد بیماران کرونایی پر شده، استفاده شود.
    والاس در اظهاراتی در خصوص این گزارش به «اسکای نیوز» گفت: (این گزارش) درست نیست. تقریباً همه صراحتاً آن را رد کرده‌اند. ما درگیر نوعی داستان کمدی از این شایعات شده‌ایم؛ می‌دانید منابع ناشناس از مشاوران ناشناس درباره وقایع ناشناس صحبت می‌کنند. می‌دانید، ببینید، هیچ یک از این‌ها جدی نیست.
    این گزارش همچنین در میانه نزاع نخست‌وزیر انگلیس و «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد سابقش منتشر شده است. به گزارش روزنامه «تایمز» انگلیس، کامینگز که زمانی دست راست جانسون بوده قصد دارد وی را شخصاً به دلیل مرگ ده‌ها هزار نفر بر اثر کرونا در انگلیس مقصر معرفی کند.
    او قرار است اطلاعات حساسی را در این خصوص در روز ۲۶ ماه مه (پنجم خرداد) در اختیار اعضای پارلمان به عنوان بخشی از تحقیق درباره نحوه عملکرد دولت در مهار کرونا که از سوی کمیته‌های منتخب بهداشت و علوم انجام می‌شود، قرار دهد.
    این نزاع بعد از آن آغاز شد که پیام درزکرده‌ای که به مارس سال ۲۰۲۰ برمی‌گشت، نشان داد جانسون با ارسال پیامک به «جیمز دایسون» مخترع و میلیاردر انگلیسی گفته بود که در ازای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی، مسئله مالیات کارکنان شرکت او را حل می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *